Abonnement aanvragen als Belg
Beste,
Als klant van de NS wens ik toch even mijn ongenoegen uit te drukken, om als Belg een abonnement aan te vragen. Ik ben dus Belg, heb ook enkel een Belgische bankrekening, maar dit maakte het voor mij vrij omslachtig het ‘weekend vrij abonnement’ aan te vragen. Ik had hiervoor reeds ruime tijd alvorens dit nodig te hebben een mail gestuurd naar de NS met de vraag wat voor mij het goedkoopst zou zijn. Ik had hierbij duidelijk vermeld dat ik Belg ben. Er werd hierop geantwoord, en aangezien ik met een Belgisch bankrekeningnummer niet via de website kan betalen, ging ik ervan uit dat ik dit via één van de loketten in een station van de NS kon regelen. Maar dit kon blijkbaar ook niet, ik moest eerst de OV-chipkaart aanvragen, waar ik een week moest op wachten (waardoor ik verder in het weekend het volle tarief moest betalen, terwijl ik dit al lang kon geregeld hebben als ik dit wist). Toen ik deze had ontvangen kon ik enkel via de telefoon het abonnement aankopen, waar ik opnieuw 10 dagen moest op wachten. Tijdens dit gesprek werd mij verzekerd dat dit binnen de 10 dagen in orde zou zijn (er werd mij niet meegedeeld dat ik normaal gezien een half uur na dit gesprek een email met bevestiging hiervan zou ontvangen). Dus 10 dagen later wil ik dit abonnement ophalen aan een OV-chipkaart automaat, maar deze staat er niet op. Dus ik bel opnieuw naar de NS en deze bestelling is gewoon helemaal niet doorgegeven. Nu zaterdag heb ik dus opnieuw gebeld en deze keer heb ik wel een mail ontvangen en dit zou volgende week in orde moeten komen. Maar ondertussen blijf ik steeds aan het volle tarief reizen in het weekend, terwijl dit al in orde had moeten zijn. Ik betaal dus al meer dan een maand aan het volle tarief, terwijl ik wegens gebrekkige communicatie vanuit de NS, toch een grote kost had kunnen voorkomen. Dus nu betaal ik nog steeds voor een volledig jaar het ‘weekend vrij’ abonnement, terwijl ik het ook niet eens zo lang meer zal nodig hebben.
Ik wou dit toch even meedelen, en ik vind het heel vervelend dat ik pas volgende week mijn abonnement effectief zal ontvangen. Bij de tweede keer bellen werd ik echter wel heel goed geholpen, dus daarvoor dank,
Met vriendelijke groeten,
Lisa
Als klant van de NS wens ik toch even mijn ongenoegen uit te drukken, om als Belg een abonnement aan te vragen. Ik ben dus Belg, heb ook enkel een Belgische bankrekening, maar dit maakte het voor mij vrij omslachtig het ‘weekend vrij abonnement’ aan te vragen. Ik had hiervoor reeds ruime tijd alvorens dit nodig te hebben een mail gestuurd naar de NS met de vraag wat voor mij het goedkoopst zou zijn. Ik had hierbij duidelijk vermeld dat ik Belg ben. Er werd hierop geantwoord, en aangezien ik met een Belgisch bankrekeningnummer niet via de website kan betalen, ging ik ervan uit dat ik dit via één van de loketten in een station van de NS kon regelen. Maar dit kon blijkbaar ook niet, ik moest eerst de OV-chipkaart aanvragen, waar ik een week moest op wachten (waardoor ik verder in het weekend het volle tarief moest betalen, terwijl ik dit al lang kon geregeld hebben als ik dit wist). Toen ik deze had ontvangen kon ik enkel via de telefoon het abonnement aankopen, waar ik opnieuw 10 dagen moest op wachten. Tijdens dit gesprek werd mij verzekerd dat dit binnen de 10 dagen in orde zou zijn (er werd mij niet meegedeeld dat ik normaal gezien een half uur na dit gesprek een email met bevestiging hiervan zou ontvangen). Dus 10 dagen later wil ik dit abonnement ophalen aan een OV-chipkaart automaat, maar deze staat er niet op. Dus ik bel opnieuw naar de NS en deze bestelling is gewoon helemaal niet doorgegeven. Nu zaterdag heb ik dus opnieuw gebeld en deze keer heb ik wel een mail ontvangen en dit zou volgende week in orde moeten komen. Maar ondertussen blijf ik steeds aan het volle tarief reizen in het weekend, terwijl dit al in orde had moeten zijn. Ik betaal dus al meer dan een maand aan het volle tarief, terwijl ik wegens gebrekkige communicatie vanuit de NS, toch een grote kost had kunnen voorkomen. Dus nu betaal ik nog steeds voor een volledig jaar het ‘weekend vrij’ abonnement, terwijl ik het ook niet eens zo lang meer zal nodig hebben.
Ik wou dit toch even meedelen, en ik vind het heel vervelend dat ik pas volgende week mijn abonnement effectief zal ontvangen. Bij de tweede keer bellen werd ik echter wel heel goed geholpen, dus daarvoor dank,
Met vriendelijke groeten,
Lisa
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.