Abonnement afsluiten buitenlandse familie | NS Community
beantwoord

Abonnement afsluiten buitenlandse familie

  • 20 April 2023
  • 6 reacties
  • 248 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hallo allen,

Binnenkort komt mijn schoonfamilie uit het buitenland (buiten EU) naar Nederland toe. Ik wil voor alle vier een Flex weekend vrij abonnement met dal korting aanschaffen voordat zij hier aankomen, inclusief een nieuwe OV kaart.

Bij het informatie loket in Utrecht en Rotterdam wordt vermeld dat ik het bij hun aan kan schaffen maar de nieuwe pashouders moeten hiervoor aanwezig zijn, en ik moet zelf pasjes meenemen. Dit is niet mogelijk voor mijn situatie.

Online lijkt het niet te lukken om onder mijn account nieuwe abonnementen aan te schaffen onder de namen van mijn familie.

Hoe kan ik voor mijn schoonfamilie 4 abonnementen aanschaffen op mijn adres met mijn IBAN, het liefst onder 1 account om voor mij het overzicht te behouden.

icon

Beste antwoord door Robert B 20 April 2023, 20:09

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat gaat niet werken op één account, zelfde adres en IBAN is geen probleem. Telefoonnummer mag 01000000000 zijn (of iets anders van 10 cijfers), mobiel nummer mag leeg blijven.

Je zult voor ieder ander persoon dus een ander e-mailadres moeten gebruiken (en krijgt dan een bijbehorende Mijn NS account/klantnummer erbij). Tenzij het om minderjarigen gaat, die mogen erbij op jouw account.

Kaarten van andere personen is geen probleem om die aan één Mijn NS account te koppelen, maar je kunt dan geen facturen inzien of abonnementen wijzigen.

Voor wat betreft e-mailadressen, bij de meeste providers is het makkelijk om aliassen aan te maken zodat mails in dezelfde inbox aankomen.

Bij Gmail is dat zelfs heel simpel, want als pietje.puk @ gmail.com je adres is, dan komen mails aan pietjepuk, p.ietjepuk of pietje.puk+ns1 en pietje.puk+ns2 ook gewoon aan in jouw mailbox. En voor NS is dat uiteraard gewoon een uniek adres 😀

Hallo Robert,

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het hiermee gaat lukken. Helaas krijg ik bij de bestelling wel een keuze om de ingangsdatum aan te passen (bij een nieuwe pas) maar kan ik maar tot 6 mei een datum kiezen (1 week verder). Ik wil dat het abonnement pas op 25 mei in gaat.

Weet jij of er een mogelijkheid is om de kaarten nu al te bestellen, maar pas de 25ste in te laten gaan?

Reputatie 7
Badge +3

De ingangsdatum kan maximaal 14 dagen in de toekomst zijn. Nu kun je dus nog geen abonnement bestellen met ingangsdatum 25 mei, daarmee moet je wachten tot 11 mei. 

Voor de aanmaak en verzending van een nieuwe OV-chipkaart wordt een week gerekend, al is die meestal wel eerder in huis. Soms kan het langer duren dan een week, bv door een achterstand, maar is dan meestal wel binnen de termijn van 2 weken in huis. 

Allen bedankt. Ik ga de 11e dan de abonnementen bestellen.

Badge +3

Buiten het ‘hoogseizoen’ voor nieuwe kaarten (Q3 oftewel juli-september) heb je een kaart die je op een dinsdag bestelt echt wel op vrijdag of zaterdag binnen, en anders (geen briefpost op zondag en maandag) de dinsdag erna. Dat gaat helemaal goed komen.

Reputatie 7
Badge +3

Ook buiten die periode zijn er hier nog wel eens meldingen van mensen die een nieuwe kaart niet binnen een week in huis hebben, wel minder dan rond augustus/september (ingang nieuwe school/studiejaar). Maar binnen 2 weken, de maximale tijd dat je vooruit kan bestellen, moet toch zeker wel lukken. 

Reageer