Fijn dat je ons gevonden hebt. Dit is echter een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen hier niet bij klantgegevens. Je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Zij kunnen met jou meekijken wat er fout gegaan is.
Altijd Vorordeel is een NS Flex abonnement, daarbij reis je op rekening en heb je inderdaad geen saldo nodig. Om die reden wordt het saldo wat nog op de kaart stond eraf gehaald en verrekend met de eerstvolgende factuur.
Weet je zeker dat het saldo bij het uitchecken eraf ging? Of constateer je gewoon dat er nu geen saldo op je kaart meer staat? In dat laatste geval is het saldo verwijderd om te verrekenen op de factuur, zoals Momo hierboven aangeeft.
Weet je toevallig nog wat er bij het in- en uitchecken op het schermpje kwam te staan? Als dat “Reizen op Rekening Trein” was, is het gewoon goed gegaan.
Ik zou even de reishistorie in MijnNS checken. Als het saldo bij het activeren van NS Flex van de kaart is gehaald, is dat te zien met een min bedrag en omschrijving “klantenservice”. De reis van vanochtend zal er nog niet in staan aangezien dat met Flex meestal wat langer duurt. Als Flex actief is, moet de reis wel te zien in de reishistorie in je account op OV-chipkaart.nl en dan met een bedrag van €0 (bij Flex zie je geen ritprijzen bij OV-chipkaart.nl). Als er bij OV-chipkaart.nl een ritprijs bij de reis staat, is Flex niet geactiveerd op de kaart.