Skip to main content

Ik heb vorig jaar mijn dal voordeel abonnement omgezet in een flex basis. Enige tijd na de aanvraag heb ik het flex basis abonnement op mijn kaart geladen en sindsdien reis ik zonder korting, maar het bleek dat de abonnementskosten nog wel afgeschreven werden. Nu zegt de NS klantenservice dat ik binnen 30 dagen naar de kaartautomaat had gemoeten (dat stond niet in de emails) en dat daarom het abonnement niet beëindigd is (dwz de betaling is niet beëindigd, maar de korting wel!), en dat ik de kosten dus ook niet terug kan krijgen.

Dat kan toch niet zomaar? Klant heeft aangegeven het abonnement te beëindigen, dienst (korting) wordt niet meer geleverd, dan moet het innen van de betalingen ook stoppen. In het email bericht stond “Had u hiervoor een abonnement op saldo? Deze is nog niet beëindigd. Dat gebeurt automatisch als u uw NS Flex-bestelling op uw OV-chipkaart zet.” wat toch echt suggereert dat op het moment dat het nieuwe abonnement ingaat en de korting vervalt, ook de kosten voor het kortingsabonnement vervallen (wat ook logisch zou zijn).

Hoe kan ik het teveel betaalde abonnementsgeld terugkrijgen? Klantenservice is tot nu toe niet behulpzaam helaas.

Het oude abonnement van de kaart halen en het nieuwe abonnement er op zetten zijn twee zaken die los staan van elkaar.

Die met één handeling de ene keer wel allebei gebeuren en een dag later niet.


Reageer