beantwoord

Abonnement besteld, gaat dat abonnement in op het moment dat het op mijn OV chip staat, of is het al ingegaan bij het bestellen.

  • 4 August 2022
  • 2 reacties
  • 801 Bekeken

Ik heb vanavond een weekend vrij abonnement gekocht. Is de ingangsdatum vandaag ingegaan, of gaat het pas in op het moment dat de OV Chipkaart met het product geladen is bij een automaat? Ik heb pas reisplannen voor volgend weekend.

icon

Beste antwoord door Momo 4 August 2022, 22:35

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

De ingangsdatum is tijdens de bestelprocedure bepaald en staat los van het moment van activeren bij de automaat. U kunt de ingangsdatum terugvinden in de bevestigingsmail.

Reputatie 7
Badge +3

Bij het bestellen van een nieuw Flex abonnement op een kaart die je al hebt is het afhankelijk van wat er al op de kaart staat of je zelf een ingangsdatum kan kiezen. Staat er geen enkel NS abonnement op, ook geen OV fiets, dan kun je dmv klikken op het potloodje naast de ingangsdatum bestelling zelf een ingangsdatum kiezen tot 2 weken in de toekomst. Staat er wel een abonnement op dan is de ingangsdatum niet zelf te kiezen en is de ingangsdatum de dag waarop je het bestelt, dus vandaag bestelt gaat het abonnement vandaag in. Heb je nu bij bestellen niet zelf een ingangsdatum gekozen of kon dan niet, dan gaat het abonnement vandaag in. 

 

 

Reageer