Skip to main content

Goedendag,

Ik had afgelopen weekend mij flex abonnement besteld wat ingaat vanaf de 21ste (morgen). Ik zag dat deze binnen de 5 dagen geleverd zou worden. Helaas heb ik deze nog niet ontvangen. 

Aankomende week ben ik niet thuis (waar het abonnement geleverd wordt) en zal ik veel met de trein gaan reizen.

Hierdoor kan ik geen gebruik maken van de korting, dit is de hoofd reden waarom ik deze maand het abonnement heb besteld.

Is het mogelijk om mijn kaartnummer digitaal te ontvangen,.zodat ik deze via de app kan toevoegen?

Vriendelijke groet 

Welkom bij de NS Community!

Je kunt in dat geval drie reisdagen op een bankpas claimen via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html 

Voor meer reizen kan je couponcodes krijgen via de Klantenservice.

Ook al zou je je kaartnummer digitaal ontvangen, dan nog kun je er niet mee reizen via de app. Om een abonnement te gebruiken zul je echt je kaart fysiek moeten hebben. Wat je wel kunt doen is wanneer je je kaart nog niet op de ingangsdatum geleverd hebt gekregen, is contact opnemen met de NS klantenservice, zij kunnen je dan voorzien van couponcodes om e-tickets te kopen met de korting van je abonnement. 

In principe zou de ov-chipkaart nog op de 21e op het opgegeven adres in de bus kunnen vallen. Heb jij de post.nl app, dan kun je zien wanneer je welke post kunt ontvangen. Als je de kaart nog niet hebt ontvangen op de dag dat het abonnement is ingegaan, dan kun je contact opnemen met NS klantenservice.

NB. Niet thuis zijn om de kaart in ontvangst te nemen is geen reden om coupons aan te vragen. Je kunt dan wel gebruik maken van de optie ‘vergeten abonnement’.

Niet thuis zijn om de kaart in ontvangst te nemen is geen reden om coupons aan te vragen. Je kunt dan wel gebruik maken van de optie ‘vergeten abonnement’.

Vorig weekend aangevraagd zou vandaag (of eerder) wel in de bus moeten zijn (kan nog morgen worden als PostNL meewerkt, of anders dinsdag of na de kerst).

Maar goed, TS is morgen als de post komt al niet meer thuis → dus coupons of vergeten abonnement claimen dan maar.

PostNL heeft een paar maanden geleden de ‘onderweg’ meldingen ook aangepast. Waar eerst als bezorgmoment ‘vandaag’ stond is dat nu ‘binnenkort’ 😥

NB. Niet thuis zijn om de kaart in ontvangst te nemen is geen reden om coupons aan te vragen. Je kunt dan wel gebruik maken van de optie ‘vergeten abonnement’.

Strikt gezien is niet thuis zijn inderdaad geen reden om coupons aan te vragen. Maar even heel practisch bekeken nu, als de kaart zaterdag de 21e nog niet ontvangen is, kan er zondag en maandag sowieso al niet mee worden gereisd, want dan is er geen postbezorging. De kaart zou wel dinsdag in de bus kunnen liggen, maar als de post eind van de ochtend of ergens in de middag wordt bezorgd en je er al vroeger in de ochtend mee wil reizen is dat te laat. En als de kaart ook dinsdag niet in de bus ligt, mogelijk vanwege drukte bij PostNL vanwege de kerstkaarten bezorging dan is de eerst volgende dag dat die bezorgd zou kunnen worden pas vrijdag, want woensdag en donderdag is het kerst en wordt er ook geen post bezorgd. Lijkt me dat wanneer je dit uitlegt aan de klantenservice dat ze dit ook wel snappen. 

Reageer