beantwoord

abonnement bestellen

  • 3 August 2023
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Goedemiddag

Ik heb vanmorgen me oude abonnement weekend vrij opgezegd

En wil nu de dal vrij kopen

Maar krijg een melding dat ik pas vanaf morgen het abonnement kan kopen

Hoe kan dit? Want heb het juist morgen in ochtend nodig en ook iets met ingangsdatum veranderen maar zou niet weten waar ik dat moet doen

Groetjes 

icon

Beste antwoord door MoDe 3 August 2023, 12:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Was weekend vrij flex of op saldo? Bij op saldo zou je eerst het abonnement van jouw kaart moeten halen. Bij flex moet je officieel 30 dagen wachten als je weekend vrij naar basis hebt gezet. Je had bij flex beter kunnen wijzigen dal vrij ipv opzeggen.

Neem telefonisch contact op (snelste weg) met NS klantenservice en leg dit uit.

Het was weekend vrij maand op saldo en die heb ik al laten beëindigen vanmorgen staat niet meer op mijn ovchipkaart

Reputatie 7
Badge +3

Het was weekend vrij maand op saldo en die heb ik al laten beëindigen vanmorgen staat niet meer op mijn ovchipkaart

Dan zou je er nu flex op kunnen zetten. Maar soms moet je wachten tot de volgende dag voor alles verwerkt is. Je zou dan morgenvroeg wel het abonnement kunnen aanschaffen. Misschien kan het al na middernacht, anders na 4 uur.

Oke is goed dan wacht ik nog eventjes 

Bedankt

Badge +3

Dit is wel vreemd, want bij het omzetten van een Reizen op Saldo (RoS) abonnement naar Reizen op Rekening (RoR oftewel NS Flex) zou het saldo-abonnement beëindigd moeten worden, en het RoR abonnement erop gezet moeten worden.

Bij een ingangsdatum in de toekomst voor NS Flex krijg je inderdaad ‘s nachts een e-mail dat het voor je klaar staat. Bij vandaag besteld met ingangsdatum morgen zul je dus morgen de wissel uit moeten voeren (bij een automaat op station, supermarkt e.d.)

Dit is wel vreemd, want bij het omzetten van een Reizen op Saldo (RoS) abonnement naar Reizen op Rekening (RoR oftewel NS Flex) zou het saldo-abonnement beëindigd moeten worden, en het RoR abonnement erop gezet moeten worden.

Bij een ingangsdatum in de toekomst voor NS Flex krijg je inderdaad ‘s nachts een e-mail dat het voor je klaar staat. Bij vandaag besteld met ingangsdatum morgen zul je dus morgen de wissel uit moeten voeren (bij een automaat op station, supermarkt e.d.)

Ja ingangsdatum datum is inderdaad vandaag 3 augustus dus lijkt mij dat ik dan morgen de dal vrij abonnement kan aanschaffen toch in ochtend en dan activeren bij automaat?

 

Badge +3

Ja ingangsdatum datum is inderdaad vandaag 3 augustus dus lijkt mij dat ik dan morgen de dal vrij abonnement kan aanschaffen toch in ochtend en dan activeren bij automaat?

Dat lijkt me wel, je zou daar een mail over gekregen moeten hebben (op de gekozen ingangsdatum).

Reageer