beantwoord

abonnement bij kaartautomaat kopen?

  • 27 May 2023
  • 7 reacties
  • 175 Bekeken

Kan je een abonnement kopen bij een NS kaartautomaat of moet je daarvoor naar een Ticket & Service balie? (Online kan ik geen abonnement kopen omdat ik een buitenlandse bankrekening heb)

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 May 2023, 11:49

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Reiziger35 en welkom op de NS Community.

Het is mogelijk om bij de automaat twee soorten abonnementen te kopen. Dit zijn de Maandkaart Altijd Vrij en een Maandkaart Traject Vrij. Je kunt met een buitenlandse rekening ook bij de balie op het station of via onze klantenservice een abonnement aanschaffen. Hiervoor dien je al wel al een persoonlijke OV-chipkaart te hebben.

Badge +3

Met een aan je buitenlandse rekening gekoppelde (gratis) Revolut rekening kom je een heel eind, als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt.

Revolut (en Bunq ook, maar niet gratis) ondersteunen namelijk iDeal. Hoog tijd dat de NS ook eens (minstens) PayPal gaat ondersteunen voor abonnementen (mijn mening) 😣

Reputatie 7
Badge +3

Hoog tijd dat de NS ook eens (minstens) PayPal gaat ondersteunen voor abonnementen (mijn mening) 😣

Hoog tijd dat de NS ook eens buitenlandse bankrekeningen gaat ondersteunen, zoals verplicht door de EU.

Badge +3

Hoog tijd dat de NS ook eens buitenlandse bankrekeningen gaat ondersteunen, zoals verplicht door de EU.

Doen ze op zich wel, maar kan niet online en dan moet je door de molen van de Klantenservice (telefoon, chat, servicebalie).

Blijkbaar vanwege de incaccomachtiging/domicilie (om aan te tonen dat jij het bent of zo). Is iets voor te zeggen maar ik vind het suf want iDeal verplichten verandert daar niets aan.

Reputatie 7
Badge +3

Formeel is dat op dit moment inderdaad nog genoeg. Maar zoals ik het begrepen heb is dat eigenlijk alleen om bedrijven de tijd te geven de systemen aan te passen. Vroeg of laat zal het op dezelfde manier als Nederlandse rekeningen ondersteund moeten worden. 

Badge +3

Eén woord… PayPal 🤣

Reputatie 7
Badge +2

Er is natuurlijk ook niks op tegen om gewoon ook de online betaalsystemen uit de buurlanden aan te bieden. Doen bedrijven in die buurlanden ook.

Van de week nog via iDeal een Interrail TGV reservering betaald bij de NMBS. En bij het Duitse Lufthansa kan je ook met iDeal betalen.

Reageer