beantwoord

Abonnement fietsenstalling op oude kaart bij aanvraag nieuwe ov chipkaart

  • 19 June 2023
  • 5 reacties
  • 55 Bekeken

Mijn oude ov chipkaart loopt af. Nu wil ik een vervangende kaart aanvragen. Alle abonnementen gaan over behalve die van de fietsenstalling. Kan ik dan mijn oude ov chipkaart blijven gebruiken voor de fietsenstalling?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 June 2023, 21:50

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Wiebe100 en welkom bij de NS Community,

 

Je kan in dit geval het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen we het abonnement dan beëindigen en opnieuw bestellen op de nieuwe kaart.

Badge +3

Fiets-gerelateerde producten (OV-fiets, Stallen op Rekening maar dus ook een Stallingsabonnement) staan niet als product op een kaart maar zijn een koppeling met het kaartnummer.

Via de Klantenservice kan dat wel omgezet worden. Tot die tijd kan je je oude kaart gebruiken, daarna de nieuwe.

Wat bedoel je met omgezet worden? Wij kunnen niet het abonnement van de stalling op een andere OV-chipkaart plaatsen. Daarvoor dient het abonnement beëindigd te worden en daarna opnieuw besteld te worden.

Badge +3

Wat bedoel je met omgezet worden? Wij kunnen niet het abonnement van de stalling op een andere OV-chipkaart plaatsen. Daarvoor dient het abonnement beëindigd te worden en daarna opnieuw besteld te worden.

Er hoeft niets op een OV-chipkaart geplaatst te worden, alleen het kaartnummer in het fiets-systeem moet gewijzigd worden.

Voor OV-fiets e.d. gebeurt dat al ‘automatisch' (blijkbaar wordt dat door TLS/OV-chipkaart aan NS doorgegeven?). Dus zodra een nieuwe kaart geproduceerd/onderweg is kan je op de oude géén fietsen meer huren. Het ‘product’ OV-fiets/SoR kan maar op één kaart(nummer) actief/gekoppeld zijn.

Bij een stallingsabonnement gebeurt dat blijkbaar niet, dus zal handmatig gedaan moeten worden. Maar als jullie dat niet kunnen is beëindigen en opnieuw (voor een jaar?) bestellen inderdaad de enige optie. Onhandig.

Het is inderdaad erg onhandig, maar wel de enige oplossing. Wellicht en hopelijk gaat dit snel veranderen.

Reageer