Skip to main content

Mijn abonnement is stop gezet wegens geen betaling ik heb mijn abonnement nodig vandaag en morgen ik heb gewoon betaald 

Het gaat erom dat je op tijd betaalt. Al weten we niet of dat het geval is. Wij kunnen niet bij uw gegevens dus u zult bij de klantenservice moeten zijn. En het is niet slim om uw persoonlijke gegevens hier neer te zetten. Iedereen leest mee.

Mogelijk is het niet meer op tijd verwerkt omdat u laat was met betalen. Dan wordt uw kaart geblokkeerd en gaat de vordering naar een incassobureau en dat kost helaas ook nog een keer 40 euro.

U kunt het beste even contact opnemen bij Klantenservice. Wij zijn geen onderdeel van NS en kunnen niet bij de administratie. 030 7515155 of via de andere kanalen.

Thom heb al geveld maar die kunne er niks mee zeggen zs 

Dan is het einde verhaal voor uw abonnement vrees ik. 

U bent natuurlijk met NS overeengekomen dat u uw abonnement elke maand vooruit zult betalen. Dat had u een maand later nog niet gedaan en u heeft vermoedelijk betaald op het wat u dacht het laatst mogelijke moment te zijn. U was helaas dus wel degelijk te laat met betalen, het had zelfs een maand eerder behoren te gebeuren. 

NS geeft wat dit betreft niet meer dan een maand uitstel en als het geld er niet is, wordt de vordering overgedragen aan een, voor u duur, incassobureau. NS bemoeit zich er dan ook niet verder meer mee, maar blokkeert uw abonnement wel wegens wanbetaling. 

Er zit weinig anders op dan de rekening van het incassobureau te betalen, dat is veertig euro duurder dan wat u bij NS kwijt zou zijn. Ik vind dat zonde van het geld, zeker als betalen van uw abonnement kennelijk al moeilijk was. Als uw betaling binnen is kunt u een nieuw abonnement aanvragen. Er wordt dan wel gekeken of uw kredietwaardigheid nog in orde is, maar het wordt niet bij voorbaat geweigerd. 

Het lijkt me verstandig dan wel bij het ingaan van de maand genoeg geld op de rekening te hebben, zodat het wel automatisch afgeschreven kan worden.

U bent echt niet slechter behandeld dan iedereen anders die niet op tijd aan de verplichtingen voldoet. NS is daar inderdaad strak en vooral duidelijk in, maar ze hebben u al een maand de voordelen van uw abonnement gegeven, terwijl u van uw kant niet betaalt en zich dus niet aan de overeenkomst houdt.  Echt onredelijk is het niet. 

Realiseert u zich wel dat op het moment dat uw abonnement wordt geblokkeerd u de volgende termijn al had behoren te betalen? Als NS hier nu weer lankmoedig in zou zijn, dan zou u twee maanden een abonnement kunnen hebben en van de voordelen kunnen genieten. Dat toestaan zou toch ook buiten iedere redelijkheid zijn.

Bedenk dat het een volledig geautomatiseerd systeem is. De computer kijkt of de betaling binnen is op de verloopdatum en zo niet, dan wordt het abonnement op afstand geblokkeerd. U kunt dan. niet meer inchecken. Klantenservice kan dat ook niet veranderen of voorkomen.

Wat nog wel kan, is dat wanneer u bij het incassobureau uw schuld heeft voldaan, NS het door u betaalde bedrag terug kan storten. Dat is ook fair, u hoeft niet twee keer te betalen. De veertig euro krijgt u in geen geval terug. 

Als je op of voor de uiterste betaaldatum aantoonbaar betaald hebt (valutadatum) maar NS Bureau Nabetalingen het nog niet verwerkt heeft (en de vordering dus overgedragen heeft naar een incassobureau)…

Dan maak je een goede kans dat je die €40 incassokosten óók terug kan krijgen. Je abonnement is dan weliswaar gestopt (naar Flex Basis gezet) maar dat kan je gewoon weer terug zetten naar wat je wilt.

Het incassobureau zal het daar niet zomaar mee eens zijn, maar als je betaling op tijd op de rekening van de NS stond is het hun schuld dat ze die pas later verwerken.

Reageer