beantwoord

Abonnement op oude kaart

  • 22 November 2023
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik ontving het bericht dat ik na mijn afstuderen recht heb op een Dal Voordeel abonnement. Nu wil het geval dat ik de kaart waarop dit product (en OV-fiets) had moeten ophalen, ben kwijtgeraakt in september. Ik heb toen een nieuwe kaart aangevraagd in de verwachting dat ik het reisproduct alsnog zou kunnen ophalen. Dit is niet het geval: in MijnNS staan beide kaarten vermeld, maar de kaart waarmee ik reis is niet de kaart waar ik Dal Voordeel mee kan ophalen. Kan deze alsnog worden overgezet?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 22 November 2023, 14:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey V_W en welkom bij de NS Community! 

Dat kan zeker overgezet worden. Hiervoor moet wel de OV-chipkaart waar het abonnement nu op staat, geblokkeerd zijn. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, dan kan je de kaart eerst blokkeren via www.ov-chipkaart.nl. Wanneer de kaart geblokkeerd is, kun je contact opnemen met onze klantenservice om jouw abonnement over te laten zetten. In de tussentijd kun je ook nog Tijdelijk Reisrecht aanvragen via de klantenservice. Dan kun je in ieder geval wel reizen met de 40% korting.

Dankjewel! Het probleem is dat ik mijn oude OV niet kan blokkeren, omdat ik de kaart blijkbaar nooit heb gekoppeld aan mijn account en de einddatum niet heb onthouden. Wat moet ik in dat geval doen?

Reputatie 6

Neem dan even contact op met onze klantenservice, zij kunnen je einddatum doorgeven en dan kan je het wel blokkeren! 

Reageer