beantwoord

Abonnement op verlopen kaart

  • 12 September 2023
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Ik had een OV-kaart met een NS Flex Weekend vrij abonnement en deze is zonder enige waarschuwing verlopen. Nu lees ik op de website dat dit door een fout bij meerdere fout is gegaan, wat natuurlijk kan gebeuren. Ik heb een nieuw OV-kaart besteld en zowel mijn OV-chip kaart als mijn producten bij de NS gecontroleerd maar bij beide organisaties stond de oude kaart EN het ‘oude’ abonnement nergens meer. Omdat er dus geen optie was om het abonnement over te zetten (aangezien deze niet eens zichtbaar was) heb ik een nieuwe moeten bestellen. Omdat ik er vanuit ging dat ik geen abonnement had, aangezien er niks meer stond onder mijn producten.

 

Omdat ik iets anders moest regelen in mijn NS kom ik er achter dat ik voor twee abonnementen betaal. Een op de nieuwe kaart en een op de oude kaart.. Ik vind het persoonlijk best gek dat je betaald voor een abonnement op een kaart waar je niks mee kan en die nergens zichtbaar is behalve op je bankafschrift. 

 

Ik zou graag het te veel betaalde geld voor het abonnement terug willen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, de klantenservice leek mijn probleem namelijk niet goed te begrijpen. 

icon

Beste antwoord door Robert B 12 September 2023, 18:09

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je moet toch echt bij de Klantenservice zijn, en duidelijk aangeven dat de kaart verlopen is en je dus NS Flex niet meer van de kaart kunt verwijderen.

Om verdere kosten te voorkomen kan je het abonnement op Basis zetten in Mijn NS, maar daar zie je het dus niet meer?

Reputatie 7
Badge +3

Bij flex wil de kaartvernieuwing nogal eens fout gaan, als je flex basis hebt op moment dat de vernieuwing ingezet wordt. Bij basis heb je geen recht op een nieuwe kaart via NS

Het lijkt er op dat je een losse kaart hebt besteld. Als je de nieuwe kaart via kaartvernieuwing had aangevraagd, dan zou het abonnement overgezet zijn op de nieuwe kaart.

Het is een misvatting dat een abonnement vanzelf stopt op een verlopen kaart. Normaal gesproken geeft NS geen geld terug van niet gebruikte abonnementen. Als het om 2 dezelfde abonnementen gaat voor dezelfde periode heb je meer kans op coulance.

Laat per direct het abonnement op de verlopen kaart stopzetten. Als je een account bij ov chipkaart had voor het verlopen en je toen die kaart had toegevoegd, dan beschik je over een kaartnummer als je de oude kaart al hebt vernietigd.

Reageer