Skip to main content
Antwoord

ABonnement opgezegd

• February 13, 2025
  • 11 reacties
  • 205 Bekeken

Beste,

ik heb in december 2024 mijn abonnement en OV-chipkaart opgezegd. 

De klantenservice OV-chipkaart heeft dit op 24/12/24 bevestigd (kenmerk EMA045-0523) en hebben het overgebleven saldo overgemaakt, weliswaar op een rekeningnummer dat niet meer bestaat (ik heb mijn rekening bij ABN-AMRO opgezegd).

De factuur 423001069603 die u mij dus stuurt is dus niet correct. Gelieve die in te trekken en mijn abonnement daadwerkelijk te verwijderen. BVD.

C.R. Emerencia

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Arubanelo en welkom bij de NS Community,

Mocht je ons telefonisch niet kunnen bereiken kan je ons ook nog via Live-Chat of social media een berichtje sturen. Het kenmerk wat je stuurt is niet een kenmerk die van ons afkomstig is. Dat is waarschijnlijk het kenmerk van de beëindiging van de OV-chipkaart geweest wat los staat van het abonnement van ons. Indien je het abonnement hebt beëindigd en de bevestiging hebt opgehaald bij een automaat zou je ook van ons een bevestiging moeten hebben ontvangen.

11 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 13, 2025

In de bevestiging die u heeft gekregen van NS zal vermeld staan dat u de opzegging moet bevestigen bij een kaartautomaat. Heeft u dat gedaan?

Indien niet dan moet u dit alsnog doen. U zal dan een gedeeltelijke restitutie krijgen.

• Auteur
  • Sprinter
  • February 13, 2025

Dat klopt. Ik heb dat gedaan bij een kaartautomaat in Utrecht. Daarna heb ik de bevestiging ontvangen en melding van het saldo.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 13, 2025

Dat klopt. Ik heb dat gedaan bij een kaartautomaat in Utrecht. Daarna heb ik de bevestiging ontvangen en melding van het saldo.

Dan is er dus weer eens iets fout gegaan. Ik denk dat iemand van de moderatie hier nog wel op terug zal komen. Moderators hebben NS in hun forumnaam staan.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 13, 2025

Heeft u ook de factuur bekeken in uw account? Zo ja, wat is gefactureerd? Gaat het om abonnementskosten of gaat het om reiskosten, huur van OV-fiets of stallingskosten die nog niet op een eerdere factuur stonden? Als het gaat om het laatste dan dienen deze kosten nog wel betaald te worden. 

Verder dient u hiervoor contact op te nemen met de klantenservice, dit is niet iets wat we hier op de community kunnen regelen. 

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 13, 2025

Betreft het niet de factuur met de teruggave van het saldo? In dat geval zou de omschrijving op de factuur “Klanten Service” moeten zijn.

EDIT: Sorry, lees nu pas: “hebben het overgebleven saldo overgemaakt”

• Auteur
  • Sprinter
  • February 13, 2025

ik probeer al lang de klantenservice aan de telefoon te krijgen, maar het 0900 nummer is niet bereikbaar vanuit België waar ik woon. Op het internationale nummer kunnen ze me niet helpen.

De factuur die NS mij stuurde is voor vernieuwing van het abonnement (dat ik dus heb opgezegd in december 2024!)

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 13, 2025

De NS klantenservice is bereikbaar via +31 30 751 51 55. Dat 0900 nummer is van een commerciële dienst die alleen maar doorverbindt naar het 030 nummer dus dat moet je niet gebruiken.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Hallo Arubanelo en welkom bij de NS Community,

Mocht je ons telefonisch niet kunnen bereiken kan je ons ook nog via Live-Chat of social media een berichtje sturen. Het kenmerk wat je stuurt is niet een kenmerk die van ons afkomstig is. Dat is waarschijnlijk het kenmerk van de beëindiging van de OV-chipkaart geweest wat los staat van het abonnement van ons. Indien je het abonnement hebt beëindigd en de bevestiging hebt opgehaald bij een automaat zou je ook van ons een bevestiging moeten hebben ontvangen.

• Auteur
  • Sprinter
  • February 13, 2025

Ik heb ondertussen (en eindelijk) telefonisch contact gehad met NS. Inderdaad was de stopzetting van het abonnement niet doorgekomen. Dat wordt nu geregeld. 

En de beëindiging van de OV-kaart is weer via een ander telefoonnummer dat ik van NS heb gekregen.

Dus hopelijk komt alles goed! Dank voor de hulp! 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • February 13, 2025

0900 0980 is het nummer van OV-chipkaart, en die hebben inderdaad internationale nummers voor België en Duitsland.

Als je daar je kaart beëindigt (en het saldo uitbetaald krijgt) dan weet de NS dat niet en loopt een abonnement gewoon door. Je moet dan inderdaad aan de NS doorgeven dat je kaart beëindigd is en je dus niet langs een automaat kunt om het abonnement te verwijderen. 

Maar dat is dus bij deze gelukt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 13, 2025

0900 0980 is het nummer van OV-chipkaart, en die hebben inderdaad internationale nummers voor België en Duitsland.

Als je daar je kaart beëindigt (en het saldo uitbetaald krijgt) dan weet de NS dat niet en loopt een abonnement gewoon door. Je moet dan inderdaad aan de NS doorgeven dat je kaart beëindigd is en je dus niet langs een automaat kunt om het abonnement te verwijderen. 

Maar dat is dus bij deze gelukt.

Even hierboven geeft TS aan dat hij wel langs een kaartautomaat is geweest. Hij heeft ook saldo terug gehad. Dus ik snap het niet helemaal. Maar goed probleem is opgelost op naar het volgend topic.