beantwoord

Abonnement opzeggen

  • 5 September 2023
  • 6 reacties
  • 148 Bekeken

Ik heb het abonnement 'weekend vrij' en had deze maar voor één maand willen hebben. Nu wil ik hem dus voor volgende maand begint opzeggen, maar dit kan pas vanaf 8 september (precies een maand later). Hierdoor moet ik ineens ook september betalen terwijl ik nu alweer studenten ov heb. Krijg ik dit geld nog wel terug? Ook kan ik geen tweede abonnement op mijn kaart hebben met studenten ov, maar ik kan mijn abonnement momenteel nog niet verwijderen. Hoe zorg ik ervoor dat het abonnement toch van mijn kaart af is zodat ik gewoon met mijn studenten ov kan reizen? Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door mrfreeze 5 September 2023, 11:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5

Dit is echt een probleem en het is tekenend dat nog geen van de vaste communityleden met een antwoord is gekomen. Flex en studentenreisproduct gaan niet samen. Het beste wat ik je op dit moment kan aanraden is om de studentenkaart tijdelijk op een andere kaart te zetten, dat mag ook een anonieme kaart zijn. Misschien heeft iemand er een voor je liggen, anders moet je die kopen voor 7,50. Meldt eventueel je eigen kaart als vermist. Zo deed mijn zoon dat. Je kunt het binnen minuten regelen. Vraag eventueel een nieuwe aan. Over drie dagen zeg je flex volledig op en laat het van je kaart halen. Maar misschien heeft een van de vaste antwoordgevers een beter idee?

Reputatie 7
Badge +3

Zolang je reist in de periode van je vrij reizen van je Studentenreisproduct gaat het goed en kun je er dus gebruik maken. Het gaat pas mis als je reist in de periode waarin je volgens je SRP met korting zou reizen, dan heeft Flex voorrang.

Als je een week OV hebt met daarnaast Flex Weekend Vrij kun je dus gewoon van op werkdagen gebruik maken van je SRP en in het weekend van je Weekend Vrij. Ik zou wel wanneer je je Weekend Vrij opzegt Flex helemaal van je kaart halen, omdat je dan anders als je in het weekend reist tegen vol tarief reist ipv met korting. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hierdoor moet ik ineens ook september betalen terwijl ik nu alweer studenten ov heb. Krijg ik dit geld nog wel terug?

 

Ja. Bij Flex worden de kosten per dag berekend. Als je je abonnement opzegt terwijl je al een volledige maand vooruit hebt betaald, krijg je geld terug voor de ongebruikte periode.

Badge +3

Als je op de eerste dag dat het kan het abonnement opzegt, zou het niet een tweede maand in rekening gebracht moeten worden.

Reputatie 7
Badge +3

't Zou natuurlijk kunnen dat ze al eerder een ander Flex-abonnement had en de factuurdatum niet de 8e is.

Reputatie 7
Badge +3

Als je op de eerste dag dat het kan het abonnement opzegt, zou het niet een tweede maand in rekening gebracht moeten worden.

Het ligt er wel aan wanneer de factuurdatum is. Als de factuurdatum de 8e is omdat op 8 augustus met het Weekend Vrij een nieuw Flex contract is begonnen, dan wordt er inderdaad bij opzeggen direct op de 8e geen nieuwe maand in rekening gebracht, dat zou pas op de 9e gebeuren.

Maar als er al een een Flex contract was met bv factuurdatum de 5e en dat is op 8 augustus gewijzigd naar Flex Weekend Vrij, dan wordt op 5 september een nieuwe maand Weekend Vrij in rekening gebracht. Zeg je dit Weekend Vrij (en ook Flex in zijn geheel) op de 8e op dan krijg je geld terug voor de periode van 8 september t/m 5 oktober. 

Reageer