Skip to main content

Hallo allemaal,

de betaling van mijn persoonlijke OV-chipkaart gaat via het account van mijn moeder omdat ik nog minderjarig was toen we deze aanvroegen. Ik ben nu zelf meerderjarig, maar de betaling gaat daarom nog steeds via haar account, en om het wat overzichtelijker te maken vroeg ik me af hoe ik dit kan wijzigen.

Ik heb er op dit moment namelijk een studentenreisproduct op staan, en ik weet niet of dat dan een probleem geeft met DUO. En of ik dit opnieuw aan moet vragen en op een eventuele nieuwe pas zou moeten zitten. En dan eigenlijk vooral of ik dit opnieuw aan moet vragen voor een nieuwe pas.

Kijk op ov-chipkaart.nl (zonodig account aanmaken en kaart koppelen) naar de instellingen van "automatisch opladen" en wijzig de bankrekening waar Trans Link Systems van incasseert voor het kaartsaldo.

Kijk dan ook of er geen andere abonnementen op de kaart staan. Zeker NS Reizen op rekening moet er niet opstaan, want dat kan de reistariefkortingen van het SRP uitschakelen en veroorzaakt een tweede geldstroom via NS facturen en incasso's.

Controleer ook de contactgegevens van de kaart.

Wijzigingen van het SRP allemaal via DUO regelen.

Als je een helemaal nieuwe persoonlijke OV-chipkaart wil, kan dat natuurlijk ook. Aanvragen op ov-chipkaart.nl.

Dan via DUO verplaatsing SRP naar nieuwe kaart aanvragen, SRP op oude kaart deactiveren en op nieuwe kaart activeren, bij ophaalautomaat.


Reageer