Skip to main content
Antwoord

Abonnement pas per 1 maart laten ingaan.

• January 29, 2024
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

In maart een aantal treinreizen in het weekend geplanned.

Normaal gesproken maak ik gebruik van OV Pay. Maar met behulp van 1 maand “Weekend Vrij” zou dit mij dus aanzienlijk in kosten schelen.

Heb dus momenteel ook geen Persoonlijke-ov-chipkaart, maar deze zou dus ook inbegrepen zijn in het maandbedrag van “Weekend Vrij”.

Hoe kan ik nu het beste het e.e.a. aanvragen zodat ik per 1 maart een persoonlijke OV-chipkaart in huis heb en gebruik kan maken van “Weekend Vrij”.

Via de website kan ik tot maximaal 2 weken een “Ingangsdatum bestelling” ingeven (welke dus vandaag (29-01) tot maximaal 12 februari gaat.

Beste antwoord door Momo

Je moet het abonnement met nieuwe kaart dan 14 dagen voor de gewenste ingangsdatum aanvragen. Eerder kan niet, als je het op 1 maart wilt laten ingaan. Let wel op dat je niet te lang wacht, met een meebestelde nieuwe kaart kan het abonnement op zijn vroegst 7 dagen later ingaan. Dus bestel het tussen de 7 en 14 dagen voor je gewenste ingangsdatum. 

1 reactie

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • January 29, 2024

Je moet het abonnement met nieuwe kaart dan 14 dagen voor de gewenste ingangsdatum aanvragen. Eerder kan niet, als je het op 1 maart wilt laten ingaan. Let wel op dat je niet te lang wacht, met een meebestelde nieuwe kaart kan het abonnement op zijn vroegst 7 dagen later ingaan. Dus bestel het tussen de 7 en 14 dagen voor je gewenste ingangsdatum.