Skip to main content

Hoi,

Ik heb een Traject vrij abonnement Den Haag HS - Bodegraven.

Vraag 1: Als ik uitcheck in Leiden of een andere station wat tussen mijn reis ligt. Betaal ik dan mijn reis?

Vraag 2: Als ik vanuit Bodegraven reis naar Delft. Dan zit mijn reis tussen Bodegraven - HS. Betaal ik dan alleen stukje van HS naar Delft of mijn hele rit? Ik heb namelijk geen zin om uit te stappen en dan helemaal naar beneden te gaan om uit te checken om weer in te checken in HS. 

1: Nee dan betaal je niets

1. Alleen het traject HS-Delft wordt berekend. Je hoeft dus niet uit- en in te checken.

1, Nee, dat mag gewoon en onbeperkt. U mag ook heen en weer reizen van en naar tussengelegen stations oo uw route. Als u incheckt in de daluren heeft u 40 procent korting op het stukje buiten de route. Ook daar hoeft u niet naar om te kijken.

2 U betaalt alleen het gedeelte buiten uw rit. NS verrekent dit automatisch, zorg vooral voor een correcte in- en uitcheck, maar dat kan dus met inchecken Den HaagHS en uitchecken in Delft

Goedemiddag anoniemm

Wanneer je een NS Flex Traject Vrij abonnement hebt, kun je kosteloos in- en uitstappen bij alle stations op de kortste reisroute. Op het traject Den Haag HS - Bodegraven zijn er twee kortste reisroutes, beide zijn 39 tariefeenheden. Je kunt dus kosteloos in- en uitstappen op alle stations zoals beschreven op deze webpagina.

Wanneer je van station Bodegraven naar station Delft reist, wordt inderdaad alleen deel van de reis tussen station Den Haag HS naar station Delft in rekening gebracht. Wanneer je in de daluren hebt ingecheckt, reis je ook nog met 40% korting op dit deel van het traject. Je hoeft niet tussentijds uit- en opnieuw in te checken.

Heel erg bedankt!

Ik heb net een collega van jullie bij de Chat gehad en die gaf aan dat ik bij HS in en uit moet checken en dat ik bij de onderliggende stations wel gewoon moet betalen als ik niet in- of uit check bij Bodegraven of HS.

Vind het wel heel vreemd dat diegene dat dan zo antwoordde. Ik las snel in de community en daar stond dus dat de kortste route met de onderliggende stations niet onder de kosten vallen buiten het abonnement. 

Nogmaals heel erg bedankt voor jouw antwoord 😀   

Heel erg bedankt!

Ik heb net een collega van jullie bij de Chat gehad en die gaf aan dat ik bij HS in en uit moet checken en dat ik bij de onderliggende stations wel gewoon moet betalen als ik niet in- of uit check bij Bodegraven of HS.

Vind het wel heel vreemd dat diegene dat dan zo antwoordde. Ik las snel in de community en daar stond dus dat de kortste route met de onderliggende stations niet onder de kosten vallen buiten het abonnement. 

Nogmaals heel erg bedankt voor jouw antwoord 😀   

Dat is dan weer een bijzonder treurige medewerker bij de Chat. Dit komt zo vaak voor dat de ene medewerker het ene zegt en de andere medewerker iets heel anders. Dit kan echt niet door de beugel.

Je hoeft voor het stuk wat buiten je traject abonnement NIET halfweg in en uit te checken. Ik doe het regelmatig.

Vreemd dat de chat medewerker dat niet weet. 

Reizen buiten je traject worden inderdaad automatisch in rekening gebracht van/naar het dichtsbijzijnde station op je traject. Zou je bijv. naar Schiphol reizen dan betaal je voor Leiden - Schiphol buiten traject.

Reizen buiten je traject worden in rekening gebracht als losse reis (ook als je van verder weg komt), dus (door)reizen naar Delft kost € 2,60 bij aanvang reis in de spits en € 1,56 als je incheck in de daluren was.

Reageer