beantwoord

abonnement vroegtijdig beëindigen

  • 15 February 2024
  • 7 reacties
  • 106 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb op 12-02-2024 het abonnement NS Flex Altijd Vrij afgesloten. Ik zit nu dus in mijn eerste maand van het abonnement. Deze loopt door tot en met 11-03-2024. Echter heb ik het abonnement zelf maar nodig tot en met 29-02-2024. Ik vroeg mij de volgende twee dingen af:

  1. Is het mogelijk dat als ik mijn abonnement op 01-03-2024 opzeg, ik dan de ongebruikte dagen waarop het NS Flex Altijd Vrij nog geldig zou zijn (tot 11-03-2024) gerestitueerd zou kunnen krijgen?
     
  2. Zo ja, klopt het dat ik dan 1. het abonnement bij een servicepaal van mijn OV kaart moet verwijderen en 2. In MijnNS het abonnement moet wijzigen?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!

Met vriendelijke groeten,

JustInTime23
​​​

icon

Beste antwoord door Tamzin 15 February 2024, 19:52

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

NS Flex-abonnementen hebben een minimale looptijd van een maand. U kunt uw abonnement dus pas beëindigen vanaf 12 maart.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Wat je wilt kan niet.

Je hebt wel 14 dagen bedenktijd/herroepingsrecht https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html

In theorie (lees bovenstaande link) krijg je dan het volledige abonnementsgeld terug, maar moet je natuurlijk de verleende korting (gemaakte vrije reizen) alsnog betalen.

Heel soms beëindigt men bij contact binnen die 14 dagen het abonnement vroegtijdig (per het moment van contact) en krijg je een evenredig deel van je abonnementsgeld terug, waarbij je de verleende korting over gemaakte reizen dan mag houden (precies wat je wilt!). 

Bij Altijd Vrij zou ik me daar geen illusies over maken… 🙄

Bij Flex Alijd Vrij kunt u pas na een volle maand uw abonnement weer omzetten naar Flex Basis. In uw geval betekent dat dat u op 12 maart pas kunt wijzigen.U zit er dus minimaal een maand aan vast, daar is de prijs ook op afgestemd. Wellicht kunt u in de resterende tijd nog een paar leuke, verre uitstapjes maken 

Als u het abonnement op 12 maart omzet naar Flex Basis hoeft u niet langs de automaat en heeft u vanaf die datum verder geen kosten meer. De eventueel al eerder in rekening gebrachte nieuwe maand wordt gerestitueerd.

Alleen als u Flex wilt opzeggen moet u wel nog een keer langs de automaat om Flex van uw kaart te halen. Qua kosten heeft dit verwijderen geen enkel voordeel en dat kunt u dus beter niet doen.

Heel soms beëindigt men bij contact binnen die 14 dagen het abonnement vroegtijdig (per het moment van contact) en krijg je een deel van je abonnementsgeld terug, waarbij je de verleende korting over gemaakte reizen dan mag houden (precies wat je wilt!).

Dat is alleen bij hele hoge uitzondering bijvoorbeeld omdat je in het ziekenhuis bent beland.

Reputatie 3

U kunt na 1 maand (12-03-2024) uw abonnement opzeggen of aanpassen. U betaalt het eerste maand volledig.

 

Na 1 maand betaald u per dag (al betaald u per maand vooruit).

 

Indien u gratis NS flex neemt dan hoeft nu niet naar de automaat. Indien u ook gratis NS flex opzegt dan moet u na opzegging in uw account ook naar de automaat om bij "bestelling ophalen" het abonnement te verwijderen.

 

Als je je abonnement wijzigt naar NS Flex Basis dan hoef je niet langs een OV-automaat. Als je NS Flex in zijn geheel beëindigd dien je dat wel bij een OV-automaat te bevestigen. Dit kan zowel via Mijn NS als via onze klantenservice.

Badge +3

Heel soms beëindigt men bij contact binnen die 14 dagen het abonnement vroegtijdig (per het moment van contact) en krijg je een deel van je abonnementsgeld terug, waarbij je de verleende korting over gemaakte reizen dan mag houden (precies wat je wilt!).

Dat is alleen bij hele hoge uitzondering bijvoorbeeld omdat je in het ziekenhuis bent beland.

Het is mij ooit spontaan overkomen nadat ik een abonnement genomen had om iets te testen, en dat na enkele dagen herroepen had…

Kreeg toen alleen de resterende dagen terug (en zou dus de korting over gemaakte reizen mogen houden). Helaas waren er geen reizen… 😅

Reageer