Stel ik heb een Weekend Vrij abonnement , ik ga met mijn OV Chipkaart in en uit checken op een reis op een weekdag , kan dit ? hoe werkt dit ?
Hoi traveller,
Ja, dat kan. Je krijgt dan op de maandelijkse factuur de volledige ritprijs in rekening gebracht.
Het principe is dat u bij een reis incheckt bij een vervoerder en weer uitcheckt bij dezelfde vervoerder. Als u incheckt heeft u een geldig kaartje, als u weer uitcheckt betaalt u het juiste bedrag voor die reis. Als u van Utrecht naar Harlingen gaat checkt u in bij NS in Utrecht en checkt u uit bij NS in Leeuwarden. Uw reis van Leeuwarden naar Harlingen is met Arriva, dus in Leeuwarden checkt u dus eerst uit bij NS en dan weer in bij Arriva. In Harlingen checkt u ook weer uit bij Arriva.
U bent met NS overeengekomen dat u zult in- en uitchecken en dat moet ook in het weekend. Dat kan profijtelijk zijn want er is vaak vertraging in het weekend en dan kunt u recht hebben op Geld terug bij Vertraging, ook als de reis u verder niets kost.
Als u nalaat uit te checken krijgt u een correctietarief van 20 euro, maar dat kan worden kwijtgescholden. Het kan wel, maar is wat gedoe, dus check altijd in en uit.
Als u met weekendvrij ook door de week wilt reizen dan kunt u voor een klein bedrag extra, € 3,40, door de week met 40 procent korting reizen zolang u maar incheckt tijdens de daluren. U mag uw reis dan wel met korting in de spits afmaken. Die €3,40 heeft u er al uit als u meer verreist dan voor €8,50 euro en dat is echt heel snel het geval. 40 procent korting is echt veel. Als u buiten het weekend ook wilt reizen, zou ik dit er altijd bijkopen.
U kunt uw chipkaart ook gebruiken voor reizen met bus, tram en metro en ook in de spitstijden in de trein. Alles wordt achteraf afgerekend, u betaalt met een automatische afschrijving,
Voor het Weekend vrij abonnement, kan ik dit midden in de maand starten? En betaal ik dan 34,95 voor alleen deze maand, dus totdat 31 oktober of tot aan een maand alter dat ik het heb gestart dus 16-11? Want als ik het nu nog afsluit zijn het nog maar 2 weekenden en krijg ik het bedrag er niet meer uit, dus dan kan ik misschien beter vanaf november dit abonnement nemen
Voor het Weekend vrij abonnement, kan ik dit midden in de maand starten?
Ja, het kan op elk moment.
En betaal ik dan 34,95 voor alleen deze maand, dus totdat 31 oktober of tot aan een maand alter dat ik het heb gestart dus 16-11?
U betaalt vanaf de dag dat u start, tot en met de dag er voor in de volgende maand, U betaalt in dit geval van 16/10 tot en met 15/11.
Want als ik het nu nog afsluit zijn het nog maar 2 weekenden en krijg ik het bedrag er niet meer uit, dus dan kan ik misschien beter vanaf november dit abonnement nemen.
Dat hoeft dus niet, het kan vandaag starten. Het is wel slim het op een vrijdag of zaterdag in te laten gaan, dan heeft u vijf weekenden. Dat is, omdat oktober 31 dagen heeft, dus op 18 oktober. U kunt op 18 november opzeggen, dan betaalt u geen tweede termijn. Als u kort daarna opzegt, is het nog geen ramp en bent u het aantal dagen kwijt dat uw abonnement nog doorliep en krijgt u het bedrag naar rato terug.
Voor het Weekend vrij abonnement, kan ik dit midden in de maand starten? En betaal ik dan 34,95 voor alleen deze maand, dus totdat 31 oktober of tot aan een maand alter dat ik het heb gestart dus 16-11? Want als ik het nu nog afsluit zijn het nog maar 2 weekenden en krijg ik het bedrag er niet meer uit, dus dan kan ik misschien beter vanaf november dit abonnement nemen
Abonnementen kunnen op een willekeurige datum starten. De minimale looptijd is 1 maand en daarna kun je het iedere dag stopzetten (wijzigen naar Flex Basis) of naar een ander abonnement.
Weekend Vrij kan je het beste starten per eerste reisdatum (bijv. zaterdag 19 oktober) want dan reis je 5 weekenden viij (en kan je vanaf 19 november weer wisselen naar Flex Basis of wat je maar wilt)
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.