beantwoord

Abonnement wijzigen van op rekening naar saldo


Ik probeer mijn daluren flex abonnement (op rekening) te wijzigen in een daluren abonnement op saldo om gebruik te kunnen maken van een keuzedagen abonnement. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet. Online wil het niet en bellen kan alleen als je houdt van lang wachten.

icon

Beste antwoord door Momo 13 June 2022, 18:17

Bekijk origineel

10 reacties

U moet eerst uw Flexabonnement beeindigen en dat kan alleen via de Klantenservice. En dan moet u een DalVoordeel abonnement op saldo met keuzedagen bestellen.

 

Reputatie 4

U moet eerst uw Flexabonnement beeindigen en dat kan alleen via de Klantenservice. En dan moet u een DalVoordeel abonnement op saldo met keuzedagen bestellen.

 

je kan online stopzetten alleen moet je maand verstreken zijn bij jouw flex dan kan je hem beëindigden via de automaat en dag wachten kan op nieuw abonnement afsluiten met saldo 

Badge +3

Hier stond onjuiste informatie.

Reputatie 7
Badge +3

Sinds kort is het ook mogelijk online Flex helemaal op te zeggen. Bij “Mijn producten” staat onderaan “Mijn abonnement opzeggen”, en met wat vragen beantwoorden en doorklikken kun je online opzeggen.

 

 

 

En dan kom je uiteindelijk hier:

 

Badge +3

Kijk aan, dat is goed nieuws. Ik zal mijn vorige bericht aanpassen.

Badge +3

Die optie mist bij mij, en ik ben toch echt de contracthouder. Bij een andere account hetzelfde (abonnement naar Basis gewijzigd op 10-05-2022).

Edit: Ik zie het al, mijn ad/scriptblocker (uBlock Origin) zit in de weg, die moet dus uit en dan werkt het.

Reputatie 7
Badge +3

Kijk aan, dat is goed nieuws. Ik zal mijn vorige bericht aanpassen.

Eerst was er wel bij Mijn producten de optie om het abonnement op te zeggen maar stond er bij stap 4 (mijn 2e screenprint) niet de button om online op te zeggen, moest je alsnog contact opnemen met de klantenservice. Maar nu kan alles online. Ik heb het maar gelijk gedaan zodat ik nu nog maar maar 1 kaart met Flex heb.

De bevestigingsmail was snel binnen. Ik vind alleen de zin “Wilt u NS Flex Basis toch van uw OV-chipkaart verwijderen, dan zult u daarvoor naar een NS-kaartautomaat of ophaalpunt voor de OV-chipkaart moeten. “ verwarrend. Hoezo dat Wilt u NS Flex Basis toch verwijderen? Ik geef aan op te willen zeggen en doorloop daarvoor alle stappen, ik wil het dus verwijderen. Er zou dan moeten staan “Om NS Flex Basis definitief van uw OV-chipkaart te verwijderen, zult u nog naar een NS-kaartautomaat of ophaalpunt voor de OV-chipkaart moeten.”

 

 

Nu nog even wachten op de mail dat de beëindiging klaarstaat, eens kijken hoe snel die komt.

Reputatie 7
Badge +3

De hele e-mail is een beetje vreemd. Je wil toch Flex Basis beëindigen? De e-mail geeft juist aan dat je vanaf nu Flex Basis hebt. De tekst is eigenlijk alleen geschikt als je Flex met abonnement beëindigt. Weer sterk staaltje communicatie 😁

Badge +3

De hele e-mail is een beetje vreemd. Je wil toch Flex Basis beëindigen? De e-mail geeft juist aan dat je vanaf nu Flex Basis hebt. De tekst is eigenlijk alleen geschikt als je Flex met abonnement beëindigt. Weer sterk staaltje communicatie 😁

Nou ja, er onder staat wel dat het opgezegd is maar dat het nu (nog) op je kaart staat totdat je het verwijdert bij een NS-kaartautomaat (en gelukkig ook OV-ophaalpunten, dat staat niet op de webpagina).

Overigens staat er helemaal geen NS Flex Basis op je OV-chipkaart, maar Reizen op Rekening NS (wat inderdaad wel overeenkomt met het Flex Basisproduct) 😂

Reputatie 7
Badge +3

De hele e-mail is een beetje vreemd. Je wil toch Flex Basis beëindigen? De e-mail geeft juist aan dat je vanaf nu Flex Basis hebt. De tekst is eigenlijk alleen geschikt als je Flex met abonnement beëindigt. Weer sterk staaltje communicatie 😁

 

Ook dat ja. 

Intussen is de mail dat de beëindiging klaar staat ook binnen, Ook weer zo leuk. De beëindiging hoef je niet op te halen, je kunt ook niets doen en Flex Basis houden. Waarom heb ik dan net in die 4 stappen aangegeven dat ik niet meer reis en mijn Flex Basis op wil zeggen?  

Jammer NS, maar deze beëindiging ga ik echt ophalen, ik stap zo op de fiets.

 

Edit,  opgehaald. Ik heb weer een kaart op saldo waar ik als dat nodig is een fietskaart op kan zetten. Nu moet alleen nog even Mijn Producten bijgewerkt worden, staat nu nog dat ik Flex Basis heb, met ingangsdatum 13-6-2022, wat eerst vanwege de jaarlijkse verlenging 15-6-2021 was. 

Edit 2: kwartiertje verder en MijnNS geeft nu Reizen op saldo aan voor deze kaart. 

 

Conclusie, werkt prima, in een uurtje alles geregeld. Fijn dat opzeggen nu eindelijk online kan. Dat was al lange tijd een veel geuite wens. 

Reageer