Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1089 reacties

Reputatie 7

Niet alleen houders van een VDU zijn boos, ook reizigers die gewongen aan een Flex abonnement moeten zijn boos.

https://petities.nl/petitions/reizen-op-saldo-en-klassieke-abonomenten-moeten-blijven-bij-ns?locale=nl

 

Ik snap ook niet waarom de keuze niet blijft. Het kan toch best samen bestaan, net als de afgelopen jaren. NS wil graag alle typen reizigers/klanten bedienen hoor ik altijd maar nu wordt Flex je gewoon in de maag gesplitst. Waarom?? Zijn er nog niet voldoende klanten overgestapt en moet het nu dan maar op deze manier? Er zijn genoeg mensen die er totaal geen nut in zien of en graag meteen afrekenen (om diverse redenen en voorkeuren)  i.p.v maandelijks achteraf, en ook geen mogelijkheid hoeven om het abonnement even uit te zetten of iets dergelijks. 

Je kunt een reisbedrijf als de NS niet vergelijken met een supermarkt omdat je geen keuze hebt je met een ander bedrijf te laten vervoeren En ja, als de aanbiedingen in de supermarkt je niet bevallen ga je naar een andere. Dat is bij treinreizen niet mogelijk.

Er zijn ook andere middelen van vervoer. Concurrerende alternatieven zijn niet alleen de trein.

Iemand zonder auto die in een dorp woont met maar één supermarkt kan dan net zo goed roepen dat hij geen keuze heeft.

Niet alleen houders van een VDU zijn boos, ook reizigers die gewongen aan een Flex abonnement moeten zijn boos.

https://petities.nl/petitions/reizen-op-saldo-en-klassieke-abonomenten-moeten-blijven-bij-ns?locale=nl

 

Ik snap ook niet waarom de keuze niet blijft. Het kan toch best samen bestaan, net als de afgelopen jaren. NS wil graag alle typen reizigers/klanten bedienen hoor ik altijd maar nu wordt Flex je gewoon in de maag gesplitst. Waarom?? Er zijn genoeg mensen die er totaal geen nut in zien en graag meteen afrekenen (om diverse redenen en voorkeuren)  i.p.v maandelijks achteraf, en ook geen mogelijkheid hoeft om het abonnement even uit te zetten o.i.d. Laat hen gewoon houden wat ze hebben…

Omdat je dan op het laatst 600 verschillende abonnementen en betaalsystemen hebt.

 

Kortom, wat levert het NS op de ‘geprivilegieerde’ groep VDU kaart gebruikers af te serveren en er niet voor te kiezen , door de kaart niet meer aan te bieden,gewoon af te wachten tot al die VDU ers dood zijn.?Deze commotie kost ook de nodige administratie en wat levert het wie nou eigenlijk op is de hamvraag!

Tot de laatste VDU'er dood is kan nog wel 40 jaar duren en je gaat als bedrijf zo'n erfenis niet eindeloos meeslepen. Het in stand houden van een verouderde productformule kost ook geld. In 2021 is er een overgangsperiode van bijna 10 jaar geweest en dan is het wel welletjes.

Dan moeten ze de VDU gewoon opheffen, maar dat doen ze niet. Ze houden hem in stand, veranderen gewoon de voorwaarden en voor de gewenste duidelijkheid bestaan er nu twee abonnementen die hetzelfde bieden. En u weet best waarom.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap ook niet waarom de keuze niet blijft. Het kan toch best samen bestaan, net als de afgelopen jaren. 

 

Ik heb zelf liever ook de keuze tussen of ik wel niet Flex heb. Ik heb nu op 1 kaart Flex, maar dat is omdat het mij toevallig goed uitkwam. Want met Flex kon ik mijn Traject Vrij eerder dan de contractdatum stopzetten. Nu heb ik Flex zonder abonnement en reis maar heel weinig met de trein. Ik hoef dan geen €20 saldo te laden en kan indien nodig even een maandje Dal Voordeel of Weekend Voordeel aanzetten. Flex kon ik er altijd nog van af halen en ik heb nog een andere kaart zonder Flex.

Zou ik weer dagelijks in de spits moeten reizen dan heb ik liever weer een klassiek Traject Vrij.Dat kan in principe wel met de pre-paid abonnementen, maar dan mis je weer de 40% korting buiten je traject.

Geen klassieke abonnementen meer behalve Dal Voordeel en VDU is als ik het zo las om niet 2 systemen naast elkaar te hebben met alle kosten die erbij horen. Ik vraag me af hoe dat dan gaan met toch Dal Voordeel en VDU als niet Flex abonnemment. Dan moet je die 2 systemen toch hebben?

Reputatie 7

Niet alleen houders van een VDU zijn boos, ook reizigers die gewongen aan een Flex abonnement moeten zijn boos.

https://petities.nl/petitions/reizen-op-saldo-en-klassieke-abonomenten-moeten-blijven-bij-ns?locale=nl

 

Ik snap ook niet waarom de keuze niet blijft. Het kan toch best samen bestaan, net als de afgelopen jaren. NS wil graag alle typen reizigers/klanten bedienen hoor ik altijd maar nu wordt Flex je gewoon in de maag gesplitst. Waarom?? Er zijn genoeg mensen die er totaal geen nut in zien en graag meteen afrekenen (om diverse redenen en voorkeuren)  i.p.v maandelijks achteraf, en ook geen mogelijkheid hoeft om het abonnement even uit te zetten o.i.d. Laat hen gewoon houden wat ze hebben…

Omdat je dan op het laatst 600 verschillende abonnementen en betaalsystemen hebt.

 

Ze zijn toch zelf met Flex begonnen. Dan hadden ze het moeten laten zoals het was want dat werkte toch prima. Dan had je ook geen 22 abonnementsoorten gehad. Nu zijn de mensen die bewust geen Flex willen opeens ertoe gedwongen- kiezen of delen. Over een paar jaar is er weer iets anders, zo blijf je bezig.

Dit is nou weer precies een reden waarom veel mensen een aversie tegen OV hebben. Al dat gedoe.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt een reisbedrijf als de NS niet vergelijken met een supermarkt omdat je geen keuze hebt je met een ander bedrijf te laten vervoeren En ja, als de aanbiedingen in de supermarkt je niet bevallen ga je naar een andere. Dat is bij treinreizen niet mogelijk.

Er zijn ook andere middelen van vervoer. Concurrerende alternatieven zijn niet alleen de trein.

Iemand zonder auto die in een dorp woont met maar één supermarkt kan dan net zo goed roepen dat hij geen keuze heeft.

En in het zeer onwaarschijnlijke geval dat supermarkten onderling afspreken geen aanbiedingen meer te hebben heb je ook geen keus. Dat zal niet gebeuren, maar ik wil alleen aangeven dat commerciele bedrijven dit soort dingen kunnen doen. Al zullen ze het alleen doen als ze inschatten dat zo'n maatregel niet meer gaat kosten dan het oplevert. Het blijft nu eenmaal een commercieel bedrijf en de motor moet wel blijven draaien, het is geen liefdadigheidsinstelling. Ik moest een aantal jaar geleden ook extra gaan betalen toen NS de gemeenschappelijk tariefpunten afschaften en mijn traject naar Delft Zuid 1 TE meer werd.Extra bedrag viel mee (€5 per maand) maar was ik niet echt blij mee. 

Nou ja zeg. Voor een habbekrats heeft men als geprivilegieerde groep gedurende 10 jaren kunnen profiteren van exorbitante voordelen en dan nu jammeren om een te geringe compensatie. Schaamteloos. Me dunkt dat enige erkentelijkheid toch echt meer op zijn plaats zou zijn.

Ik begrijp uw redenatie niet zo. Kaarthouders hebben toch altijd voor de kaart betaald en de prijs is altijd met de rest meegestegen. De VDU is €15 duurder dan de Dal Voordeel kaart. Vind u de prijs van de Dal Voordeelkaart dan ook een “habbekrats” en de houders van die kaart ook "geprivilegieerden"? Het enige verschil in "privileges” is volgens mij de korting tussen 16.00 en 18.30. NS maakt nu de kaart gelijk aan Dal Voordeel en compenseert dat met €7.00 terwijl het prijsverschil nu gewoon €15,- is. Legt u mij nou eens uit wat die “exorbitante voordelen” waar ik 10 jaar van geprofiteerd zou hebben zijn. Bedoelt u daar de korting in de middagspits mee, waar ik heel zeldzaam gebruik van maak? En als er hier al sprake is van een “geprivilegieerde groep” , zoals u dat noemt, dan is dat zo omdat de NS die groep gecreëerd heeft. Je kunt het de huidige VDU kaarthouders toch niet kwalijk nemen dat de NS de kaart niet meer aanbiedt aan nieuwe klanten. Ik lees hier nou een paar dagen mee en concludeer dat er hier aardig wat mensen zijn die een probleem hebben met het feit dat anderen iets hebben wat zij niet kunnen krijgen/kopen en het daarom die anderen misgunnen. Doordat het die anderen wordt ontnomen, krijgen ze daar kennelijk een goed gevoel bij zonder dat ze er zelf beter van worden. Een redenatie die ik niet helemaal kan volgen, maar dat komt vast doordat ik geprivilegieerd ben (“was” moet ik eigenlijk zeggen, want mijn VDU heb ik gisteren in een moment van boosheid in tweeën geknipt en in de kliko gedeponeerd). Erkentelijkheid gaat mij echt te ver. Ik heb altijd netjes betaald voor een product waar ik tot nu toe heel tevreden over was. Dit product wil men niet meer leveren en het nieuwe product wat men mij (n.m.m. onder valse voorwendselen) wil aansmeren vind ik drie keer niks en wil ik niet. Moet ik ze daarvoor bedanken of zo? Het is toch gewoon het verbreken van een zakelijke relatie. Maar als treinfan en tot vorige week ook NS supporter doet het wel pijn.

Wat ik nou niet begrijp, als u zo zeldzaam van de spitskorting gebruik maakt en de kaart wordt straks €7.00  goedkoper, waarom wordt u dan nog zo boos? Of is het misschien iets minder zeldzaam als u doet overkomen? Het is natuurlijk altijd jammer als een voordeel op een gegeven moment vervalt. Maar dat is de NS toch niet kwalijk te nemen? De zakelijke relatie wordt elk jaar opnieuw aangegaan, eventueel met gewijzigde voorwaarden. Wat had u gewild, een zakelijke relatie die door beide partijen niet opgezegd mag worden?

Met bovenvermelde opmerking  ben ik het helemaal eens. Het aantal reizigers van een VDU alsmede het gebruik hiervan veroorzaken niet de middagspits. NS zal meer/langere treinen moeten inzetten om (ook) de forenzen een zitplaats aan te bieden. 

Jammer dat deze keuze wordt gemaakt.

Het is echt een teleurstelling

De keuzedagen zijn hierdoor minder waardevol,

 

Nou ja zeg. Voor een habbekrats heeft men als geprivilegieerde groep gedurende 10 jaren kunnen profiteren van exorbitante voordelen en dan nu jammeren om een te geringe compensatie. Schaamteloos. Me dunkt dat enige erkentelijkheid toch echt meer op zijn plaats zou zijn.

Ik begrijp uw redenatie niet zo. Kaarthouders hebben toch altijd voor de kaart betaald en de prijs is altijd met de rest meegestegen. De VDU is €15 duurder dan de Dal Voordeel kaart. Vind u de prijs van de Dal Voordeelkaart dan ook een “habbekrats” en de houders van die kaart ook "geprivilegieerden"? Het enige verschil in "privileges” is volgens mij de korting tussen 16.00 en 18.30. NS maakt nu de kaart gelijk aan Dal Voordeel en compenseert dat met €7.00 terwijl het prijsverschil nu gewoon €15,- is. Legt u mij nou eens uit wat die “exorbitante voordelen” waar ik 10 jaar van geprofiteerd zou hebben zijn. Bedoelt u daar de korting in de middagspits mee, waar ik heel zeldzaam gebruik van maak? En als er hier al sprake is van een “geprivilegieerde groep” , zoals u dat noemt, dan is dat zo omdat de NS die groep gecreëerd heeft. Je kunt het de huidige VDU kaarthouders toch niet kwalijk nemen dat de NS de kaart niet meer aanbiedt aan nieuwe klanten. Ik lees hier nou een paar dagen mee en concludeer dat er hier aardig wat mensen zijn die een probleem hebben met het feit dat anderen iets hebben wat zij niet kunnen krijgen/kopen en het daarom die anderen misgunnen. Doordat het die anderen wordt ontnomen, krijgen ze daar kennelijk een goed gevoel bij zonder dat ze er zelf beter van worden. Een redenatie die ik niet helemaal kan volgen, maar dat komt vast doordat ik geprivilegieerd ben (“was” moet ik eigenlijk zeggen, want mijn VDU heb ik gisteren in een moment van boosheid in tweeën geknipt en in de kliko gedeponeerd). Erkentelijkheid gaat mij echt te ver. Ik heb altijd netjes betaald voor een product waar ik tot nu toe heel tevreden over was. Dit product wil men niet meer leveren en het nieuwe product wat men mij (n.m.m. onder valse voorwendselen) wil aansmeren vind ik drie keer niks en wil ik niet. Moet ik ze daarvoor bedanken of zo? Het is toch gewoon het verbreken van een zakelijke relatie. Maar als treinfan en tot vorige week ook NS supporter doet het wel pijn.

Wat ik nou niet begrijp, als u zo zeldzaam van de spitskorting gebruik maakt en de kaart wordt straks €7.00  goedkoper, waarom wordt u dan nog zo boos? Of is het misschien iets minder zeldzaam als u doet overkomen? Het is natuurlijk altijd jammer als een voordeel op een gegeven moment vervalt. Maar dat is de NS toch niet kwalijk te nemen? De zakelijke relatie wordt elk jaar opnieuw aangegaan, eventueel met gewijzigde voorwaarden. Wat had u gewild, een zakelijke relatie die door beide partijen niet opgezegd mag worden?

De kaart wordt niet €7.00 goedkoper, dat roept de NS maar dat is gewoon bedrog. De kaart blijft VDU heten, maar wordt qua voorwaarden gelijk aan de DalVoordeel kaart (nu €52,-) en wordt dus feitelijk gewoon €8.00 duurder. 

En nee, ik heb graag dat zakelijke relaties ook beëindigd kunnen worden anders zat ik mijn verdere leven vast aan een product dat ik niet wil. Volgens mij beweer ik nergens dat ik een zakelijke relatie wil die niet opgezegd kan worden. Dus in deze begrijp ik uw vraag niet.

Met bovenvermelde opmerking  ben ik het helemaal eens. Het aantal reizigers van een VDU alsmede het gebruik hiervan veroorzaken niet de middagspits. NS zal meer/langere treinen moeten inzetten om (ook) de forenzen een zitplaats aan te bieden. 

Met name degenen met keuzedagen reizen vaak over grote afstanden in de avondspits en door die grote afstanden tikt dat qua aantal kilometers in de spits wel degelijk aan, zeker rond de grote steden en bij evenementen. Iedereen kent de beruchte problemen bij bijv. de Huishoudbeurs.

Het aantal mensen met een VDU dat die dagelijks gebruikt voor forensenvervoer schat ik (buiten juli en augustus) niet zo hoog in. Daar speelt waarschijnlijk meer dat NS vindt dat dat te veel inkomstenderving geeft zeker nu die korting ook voor 6.30 uur gegeven wordt en je als je het handig uitkient als forens in beide spitsen met korting kunt reizen.

Overigens wordt de geldigheid van de keuzedagen ook voor Dalvoordeel beperkt maar die mensen hoor je merkwaardigerwijs nauwelijks klagen.

minder reistijden om met 40% korting te reizen en keuzedagen niet meer te gebruiken vrijdag na hemelvaart ,tussen kerst en 1 jan. en niet meer in juli en augustus en dan maar € 7,- minder hoeven te betalen voor de nieuwe voorwaarden is de klanten blij maken met een fooitje.

op bovengenoemde dagen die vervallen zijn er altijd al minder treinreizigers c.q. forenzen i.v.m. vakanties en verplichte vrije dagen.

groet,

martien van den akker

Dan had men dat 10 jaar geleden gewoon moeten communiceren, dan had iedereen geweten waar hij/zij/het aan toe was. Nu komt het als een onaangename verrassing.

8 jaar geleden wilde NS al het VDU laten verdwijnen, toen werd het nog tegengehouden door de consumentenorganisaties. Maar er is toen nooit gezegd dat het tot in lengte van dagen zou blijven bestaan. In de voorwaarden van alle abonnementen staat dat NS de abonnementen mag wijzigen of zelfs op zeggen. In principe kan NS dit dus doen met ieder abonnement. 

Ja, en dat doen ze dus ook gewoon en zullen ze in de toekomst waarschijnlijk ook blijven doen (op het gebied van klantvriendelijkheid is de NS niet echt een lerende organisatie te noemen) en het is natuurlijk ook heel commercieel, maar erg klantvriendelijk is het niet. Dus al die klanten die nu een al dan niet flex, vrij, weekend, daluur, traject of weet ik wat voor ingewikkeld abonnement hebben, weten dus dat elke dag alles kan veranderen.

Ik las tot mijn verrassing dat de NS om het ‘abonnementenaanbod minder ingewikkeld en flexibeler te maken’ de korting in de middag te schrappen. 

Ik vroeg mij af voor wie het nu precies ingewikkeld is en wat het verschil zou maken om alle abonnementen ook korting in de middag te geven. Ik maak al jaren in alle eenvoud en graag gebruik van de trein. Sterker nog de trein is eenvoudig en tevens flexibel, omdat je daarmee een goed alternatief hebt om niet de auto te pakken. Volgens mij gebruikt de NS dat namelijk altijd als argument om extra geld bij de overheid te claimen.

Kortom ik vind dit een flauw argument en een bestraffing van trouwe klanten die jaren dit abonnement hebben.  En om dan de brief af te sluiten met een simpel ‘nee hoor, u hoeft nu niets te doen’ . Ja die snap ik helemaal, want de NS heeft er alle belang bij dat de reizigers zich niet roeren en er vooral geen kritiek op hebben.

Nu ken ik de NS niet als een partij die gevoelig is voor argumenten van reizigers, maar denk toch dat het goed is dat ik mijn ongenoegen uit en dat de NS later niet kan zeggen dat de reizigers zwijgend instemmen met dit beleidsvoornemen. Ik hoop dat de NS dit terugdraait en de prijs van het abonnement op 67 euro houdt. 

Met vriendelijke groet van Patrick.

Reputatie 7
Badge +3

Uw weerzin tegen allerlei vervelende inkomensbeperkende overheidsmaatregelen kan ik begrijpen. Als gedwongen gepensioneerde in het AOW gat verkerende en vrijwilligerswerk (zonder reiskostenvergoeding) doende ex overheidsmedewerker  begrijpt u misschien wat het wegvallen van de VDU voor mij betekent.

Ik ben momenteel een gedwongen WW-er omdat het commerciele bedrijf waar ik 32 jaar voor gewerkt hebt van mening was dat het efficienter en kosten besparend was om de gehele afdeling waar ik werkte te verkassen naar Belgie om het daar samen te voegen met een zelfde customer service afdeling voor de gehele Benelux. Dan hoef ik in ieder geval niet meer in de spits te reizen. Is er dus nog een plekje vrij. Of eigenlijk 3, want 2 collega's gingen ook met de trein.

 

 

En nee, ik heb graag dat zakelijke relaties ook beëindigd kunnen worden anders zat ik mijn verdere leven vast aan een product dat ik niet wil. Volgens mij beweer ik nergens dat ik een zakelijke relatie wil die niet opgezegd kan worden. Dus in deze begrijp ik uw vraag niet.

Nou, u had het over het verbreken van een zakelijke relatie. Wat is daar mis mee als de contractperiode afloopt en een van beide partijen ziet de huidige vorm niet meer zitten? Als u na een bepaalde periode mag opzeggen, dan mag de NS dat toch ook?

Het is al meermalen langsgekomen in deze discussie en ik begrijp best dat mensen het jammer vinden dat een goed product verdwijnt, maar vanwaar de ophef? Als de NS mijn abonnement te duur zou maken, dan zou ik dat ook jammer vinden, maar zou ik zonder morren een alternatief verzinnen. Voor het milieu maakt het allemaal niet uit; de vrijgekomen plekjes in de trein worden weer opgevuld met nieuwe klanten die eerst met de auto gingen.

Reputatie 2

Oké, wat kunnen wij als weldenkende/ meedenkende forumleden doen om:

.-na te gaan om hoeveel mensen het gaat die een VU kaart hebben van 60jaar of ouder.

  • De NS te verzoeken te reageren op de reacties op dit Forum
  • Glashelder te krijgen hoe het werkelijk zit.
  • ons  te verenigen 
  • aan te  tonen dat dit eigenlijk een storm in een glas water is  en dat dit
  • misschien een heel ander probleem verbloemd.Overigens hulde aan alle prachtig gefundeerde argumenten chapeau mensen !

En nee, ik heb graag dat zakelijke relaties ook beëindigd kunnen worden anders zat ik mijn verdere leven vast aan een product dat ik niet wil. Volgens mij beweer ik nergens dat ik een zakelijke relatie wil die niet opgezegd kan worden. Dus in deze begrijp ik uw vraag niet.

Nou, u had het over het verbreken van een zakelijke relatie. Wat is daar mis mee als de contractperiode afloopt en een van beide partijen ziet de huidige vorm niet meer zitten? Als u na een bepaalde periode mag opzeggen, dan mag de NS dat toch ook?

Het is al meermalen langsgekomen in deze discussie en ik begrijp best dat mensen het jammer vinden dat een goed product verdwijnt, maar vanwaar de ophef? Als de NS mijn abonnement te duur zou maken, dan zou ik dat ook jammer vinden, maar zou ik zonder morren een alternatief verzinnen. Voor het milieu maakt het allemaal niet uit; de vrijgekomen plekjes in de trein worden weer opgevuld met nieuwe klanten die eerst met de auto gingen.

Is helemaal niks mis mee en dat beweer ik ook nergens. Ik ben toch zelf degene die de zakelijke relatie verbreekt. NS doet dat niet, die veranderen de voorwaarden van het product dat je afneemt en leveren je vervolgens een aangepast product wat ze ook al leveren onder een andere naam. Als ik zelf dus geen actie onderneem krijg ik straks automatisch een ander product dat ze dezelfde naam gegeven hebben als het oude product dat ze niet meer willen leveren. Ergens in de locovdocumentatie staat volgens mij dat ze dat op die manier doen omdat ze bang zijn dat als ze klanten voor de keus stellen door het VDU geheel op te heffen om voor een ander of geen abonnement te kiezen dan veel meer mensen er voor zouden kiezen geen abonnement meer te nemen en de drempel voor de trein dan te hoog wordt. Op een ander abonnement zetten kan/mag nl. niet automatisch.

 

Als uw bewering klopt dan maakt het dus voor de drukte in de spits ook niet uit.

 

Zo en nou kap ik echt met dit zinloze gevecht, voordat ik mijn boosheid op mijn geliefden ga afreageren. Ik neem mijn verlies en stap over op mijn warme dieseltje. Succes met het been!

Ik heb een OV-chipkaart, reizen met 40%korting tussen 09:00-16:00uur. Hoe kan ik dit omzetten naar een Flexkaart. Kan ik de Flexkaart ook gebruiken voor de OV in de steden? Wat gebeurd er met m'n saldo op de OV-chipkaart?

Kaartnummer: verwijderd door Moderator

Reputatie 1

Ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken. Eerst is er een hoop commentaar dat saldo op de kaart niet fijn is. Nu mag je achteraf betalen en dan is dat weer niet goed. Weet je wat het is: je hoort hier alleen de mensen die het allemaal niet leuk vinden. De meeste mensen vinden het best en die hoor je uiteraard niet. Ik snap dat NS het belang vd tevreden meerderheid belangrijker vind dan de ontevreden minderheid. Nogmaals, hoe ze het ook doen, er is altijd iemand die er niet beter van kan worden. En in dit geval: 10 jaar overgangsperiode voor de VDU-kaart, ik vind dat nogal wat. 

En natuurlijk kunnen er méér treinen gaan rijden. NS vraagt gewoon aan Sinterklaas (en Prorail, want NS heeft geen zeggenschap over de infrastructuur) om meer rails aan te leggen, omdat het spoor al overvol is, en de stations midden in de stad groter te maken. Moet kunnen tovh? Moeten dan alleen wel huizen voor gesloopt worden. Mooi onderwerp voor weer een discussie. Langere treinen kan uiteraard ook best. Gaan we weer naar Prorail, om perrons langer te maken. 

Ach, zo houden we elkaar mooi aan het klagen.

Ik heb een OV-chipkaart, reizen met 40%korting tussen 09:00-16:00uur. Hoe kan ik dit omzetten naar een Flexkaart. Kan ik de Flexkaart ook gebruiken voor de OV in de steden? Wat gebeurd er met m'n saldo op de OV-chipkaart?

Kaartnummer: verwijderd door Moderator

Overstappen naar NS Flex kan via je Mijn NS account, via de NS Flex Webshop, of via onze Klantenservice (telefonisch, Social Media of Chat). NS Flex wordt ook gebruikt bij bus-, tram- en metrovervoer, maar houd er rekening mee dat abonnementen binnen NS Flex vooralsnog enkel geldig zijn voor treinvervoer. Het saldo op je OV-chipkaart wordt verwijderd bij de NS Flex activatie en verrekend op de eerste periodieke NS Flex factuur.

Reputatie 7
Badge +3

Niet alleen houders van een VDU zijn boos, ook reizigers die gewongen aan een Flex abonnement moeten zijn boos.

https://petities.nl/petitions/reizen-op-saldo-en-klassieke-abonomenten-moeten-blijven-bij-ns?locale=nl

 

Ik snap ook niet waarom de keuze niet blijft. Het kan toch best samen bestaan, net als de afgelopen jaren. NS wil graag alle typen reizigers/klanten bedienen hoor ik altijd maar nu wordt Flex je gewoon in de maag gesplitst. Waarom?? Er zijn genoeg mensen die er totaal geen nut in zien en graag meteen afrekenen (om diverse redenen en voorkeuren)  i.p.v maandelijks achteraf, en ook geen mogelijkheid hoeft om het abonnement even uit te zetten o.i.d. Laat hen gewoon houden wat ze hebben…

Omdat je dan op het laatst 600 verschillende abonnementen en betaalsystemen hebt.

 

Dus moet iedereen maar op rekening reizen en voor een duurder abonnement kiezen?

Reputatie 7

Ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken. Eerst is er een hoop commentaar dat saldo op de kaart niet fijn is. Nu mag je achteraf betalen en dan is dat weer niet goed. 

Daar gaat het niet om. Je mág niet achteraf betalen, je móet met betreffende abonnementen achteraf betalen. Laat de keuze aan de klant en laat achteraf betalen als extra service voor degenen die dat graag willen. De reiziger op 1, 1 en nog eens 1, was het beroemde motto toch ?! Achteraf betalen zou eigenlijk duurder moeten zijn en met klanten die graag direct afrekenen zou men blij moeten zijn. Dan is het geld al binnen!

Aan: NS afdeling ontevreden klanten:

Geachte mevrouw, mijnheer,

Dit houdt een verregaande verslechtering van de voorwaarden in tegen amper een verlaging van de prijs. U als de facto monopolist zou zich klantvriendelijker moeten opstellen.

Met vriendelijke groet,


Eens. Onvoorstelbaar. Je wordt gestraft omdat je groen reist. Niet iedereen kan overstappen op een Tesla.

Reageer