Sticky News

Abonnementen-update

Abonnementen-update

Toon eerste bericht

1089 reacties

Dit stuurde NS mij in een email:

 “Wat betekent dit voor je Keuzedagen?
Je hebt al Keuzedagen en houdt deze ook, totdat je ze opzegt.”

 Betekent dit dat NS (ook)  in de toekomst geen opzegrecht van de keuzedagenregeling heeft (slechts ikzelf als VDU-abonnementhouder), dus dat  NS  de huidige keuzedagenregeling altijd moet handhaven voor bestaande VDU-gevallen?

Reputatie 1

Beste lezer,

 

Dit is toch een lachertje!! Ik ga € 7,00 op jaar basis minder betalen en daarvoor moet ik honderden euro's meer betalen in de zomermaanden juli en augustus en tevens in de middagspits. 

 

Iedereen met een voordeeluren abonnement accepteer al dat het reizen in de ochtenspits gewoon 100% is.

 

Jullie moeten je schamen. Jullie zeggen het zelf al. De voordeeluren abonnement is al 9 jaar niet aan te schaffen. Dus vaste klanten van minimaal 9 jaar worden nu alleen maar benadeeld.

De NS haalt 7 euro van de prijs af, kan je dan niet beter een dal-uren abonnement kopen die is “maar" 52 euro per jaar ipv de 60 euro voor het voordeelurenabonnement die nu geboden word?

De prijs van de daluren kaart wordt in twee stappen verhoogd tot €60 en per 2021 is de prijs dan precies gelijk.

Beste lezer,

 

Dit is toch een lachertje!! Ik ga € 7,00 op jaar basis minder betalen en daarvoor moet ik honderden euro's meer betalen in de zomermaanden juli en augustus en tevens in de middagspits. 

 

Iedereen met een voordeeluren abonnement accepteer al dat het reizen in de ochtenspits gewoon 100% is.

 

Jullie moeten je schamen. Jullie zeggen het zelf al. De voordeeluren abonnement is al 9 jaar niet aan te schaffen. Dus vaste klanten van minimaal 9 jaar worden nu alleen maar benadeeld.

Waarom zou u als VDU houder oneindig lang kortingen moeten krijgen die andere reizigers ook niet krijgen? 

Ik ben het helemaal eens met de kritiek op het afschaffen van de korting tijdens de middagspits. Dit heeft de NS toch al eens -toen zonder succes- geprobeerd? Hopelijk kan het weer tegengehouden worden!  Het afschaffen van de keuzedagen is ook zo al zoiets fraais: ik word in 2021 60 jaar en kan dat dus vergeten. Dat gaat uitjes met mijn iets oudere partner dus veel duurder maken. De `flexargumenten’ zijn onbegrijpelijk en lijken voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) helemaal niet van toepassing.

Reputatie 2

Ben ik de enige die het vervelend vindt dat ik in de mail over deze kostenverhoging van Tjalling Smit, Directeur Commercie en Ontwikkeling, met je en jij aangesproken word?

Dit stuurde NS mij in een email:

 “Wat betekent dit voor je Keuzedagen?
Je hebt al Keuzedagen en houdt deze ook, totdat je ze opzegt.”

 Betekent dit dat NS (ook)  in de toekomst geen opzegrecht van de keuzedagenregeling heeft (slechts ikzelf als VDU-abonnementhouder), dus dat  NS  de huidige keuzedagenregeling altijd moet handhaven voor bestaande VDU-gevallen?

Nee, NS mag altijd wijzigingen in productformules maken of ze zelfs helemaal afschaffen. Dat geldt voor alle bedrijven, Unox kan ook altijd besluiten te stoppen met liter blikken erwtensoep.

Dit stuurde NS mij in een email:

 “Wat betekent dit voor je Keuzedagen?
Je hebt al Keuzedagen en houdt deze ook, totdat je ze opzegt.”

 Betekent dit dat NS (ook)  in de toekomst geen opzegrecht van de keuzedagenregeling heeft (slechts ikzelf als VDU-abonnementhouder), dus dat  NS  de huidige keuzedagenregeling altijd moet handhaven voor bestaande VDU-gevallen?

Mits dat minstens 3 maanden van te voren wordt aangekondigd, mag dat wel weer veranderen. Bij het Voordeelurenabonnement hebben abonnementhouders het uiteindelijk nog 10 jaar kunnen houden. Ik verwacht niet dat de Keuzedagen snel verdwijnen, zoals ook in de mail staat. Maar het loopt vast ook niet eeuwig door.  

“Reis je een maand niet? Dan zet je je abonnement eenvoudig een maandje uit.”

Dus als ik dat vergeet wordt er gewoon geïncasseerd? Dat is de omgekeerde wereld.

Dit is alleen flexibel voor de NS

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat een discriminerende maatregel van de NS om de voordeelurenkaart af te schaffen!!

De mensen buiten de randstad worden hierdoor enorm benadeeld.

Een retour van Groningen naar bv. Rotterdam is bijna niet meer de moeite waard.

Waarom voelen mensen van buiten de Randstad zich toch altijd extra benadeeld? Degene die in de Randstad wonen en een retour naar Groningen of Maastricht willen doen zitten met exact hetzelfde. 

Ik ben het helemaal eens met de kritiek op het afschaffen van de korting tijdens de middagspits. Dit heeft de NS toch al eens -toen zonder succes- geprobeerd? Hopelijk kan het weer tegengehouden worden!  Het afschaffen van de keuzedagen is ook zo al zoiets fraais: ik word in 2021 60 jaar en kan dat dus vergeten. Dat gaat uitjes met mijn iets oudere partner dus veel duurder maken. De `flexargumenten’ zijn onbegrijpelijk en lijken voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) helemaal niet van toepassing.

Het is niet langer meer te verkopen dat een kleine groep VDU kaarthouders kortingen in de spits blijven houden die alle andere reizigers niet hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is echt belachelijk. Ik vermijd juist het Flex abonnement omdat het op mijn traject dus 28 euro per maand duurder is.

Traject Vrij is op dit moment nog niet als Flex abonnement beschikbaar, dus kan ook nooit 28 euro duurder zijn. U bedoelt misschien het Traject Vrij maand abonnement (was geen Flex is). 

Traject Vrij zal straks ook een Flex abonnement worden, de prijzen ervan zullen tegen die tijd wel bekend gemaakt worden. Of dat duurder zal zijn dan de huidige prijzen (+ de normale jaarlijkse verhoging) is nu nog niet te zeggen.

 

Er is jaren geleden beloofd dat het Voordeelurenabonnement niet zou veranderen voor bestaande gebruikers. Een loze belofte dus. Het aantal gebruikers van dit abonnement wordt gestaag minder zoals al eerder werd gezegd. Dit is een groep mensen die al vele jaren met de trein reist; het is vreemd dat deze groep nu ‘gestraft’ wordt door deze verandering in voorwaarden. De compensatie van 7 euro op jaarbasis is natuurlijk een lachertje. 

De auto wordt nu helaas weer een serieuze optie. :-(

 

 

 

 

“Reis je een maand niet? Dan zet je je abonnement eenvoudig een maandje uit.”

Dus als ik dat vergeet wordt er gewoon geïncasseerd? Dat is de omgekeerde wereld.

Dit is alleen flexibel voor de NS

Dat kan wel per elk gewenst moment. Als je het een dag later doet, dan gaat het een dag later in, het schuift dan niet een maand op. 

 

Reputatie 1

Het is niet langer meer te verkopen dat een kleine groep VDU kaarthouders kortingen in de spits blijven houden die alle andere reizigers niet hebben.

Trouwe klanten belonen?  OF bespeur ik hier een lichte vorm van jaloezie?

Houders van een voordeelurenkaart zijn een “uitstervend ras”...het gaat om MAAR 700.000 kaarthouders .Volgens mij gaat het om over het algemeen over ouderen en zal er een natuurlijke afvloeiing zijn. Dus NS,  laat het gewoon bij het oude.  Zeker de keuze dagen, laat die in ieder geval ook in de middag spits gewoon geldig zijn. Is de hierop volgende bezuinigingsstap soms de afschaffing van deze keuzedagen?

Bezuinigen is een begrijpelijk iets, maar laat die voordeelurenkaart voor die 700.000 mensen gewoon zoals die is en ga hier niet aan sleutelen.De regeling gaat pas  in 2021 in, maar ik ben nu al boos:triumph::confounded:

Reputatie 1

Beste lezer,

 

Dit is toch een lachertje!! Ik ga € 7,00 op jaar basis minder betalen en daarvoor moet ik honderden euro's meer betalen in de zomermaanden juli en augustus en tevens in de middagspits. 

 

Iedereen met een voordeeluren abonnement accepteer al dat het reizen in de ochtenspits gewoon 100% is.

 

Jullie moeten je schamen. Jullie zeggen het zelf al. De voordeeluren abonnement is al 9 jaar niet aan te schaffen. Dus vaste klanten van minimaal 9 jaar worden nu alleen maar benadeeld.

Waarom zou u als VDU houder oneindig lang kortingen moeten krijgen die andere reizigers ook niet krijgen? 

Omdat ik jaren geleden een contract ben aan gegaan met de NS voor een dienst die ze nu plotseling geheel om gooien. Maar los hiervan jij reageerd op iedereen z'n bericht. Laat de NS lekker reageren op mijn bericht.

Reputatie 2

Ook na drie keer lezen begrijp ik niets van uw argumenten om het voordeelurenabonnement te versoberen als die meegaat in uw nieuwe ‘NS-Flex’-opzet. 

  • U schrijft: ‘Ons abonnementenaanbod willen we minder ingewikkeld en flexibeler voor alle reizigers maken.’  U wilt daarmee waarschijnlijk zeggen dat u zelf af wilt van abonnementen oude stijl? Flexibeler voor de reiziger gaat het in ieder geval niet worden, nu alle reizigers straks in datzelfde NS-Flex-stramien zitten. Dat ‘Flex’ is dus een misleidende term.
  • U schrijft: ‘Door het groeiend aantal reizigers wordt de middagspits steeds drukker en de noodzaak steeds groter om te zorgen voor een betere spreiding van onze reizigers over de dag.’ Dus u stelt hier, dat u er met uw nieuwe voorwaarden voor kunt zorgen dat werknemers een paar uur eerder of later van hun werk naar huis gaan? Om zo dagelijks een handvol euro’s reiskosten te besparen? Dat kan slechts een kleine minderheid zich permitteren op de zaak en thuis. De overgrote meerderheid heeft geen keus om straks meer te betalen. Dat weet u.
  • En dan uw zelf getrokken conclusie: ‘Het geven van 40% korting in de middagspits kunnen we daarom helaas niet meer volhouden. Geen fijne boodschap, dat begrijpen we.’ Nou fijn dat u dat begrijpt. Maar de goede lezer begrijpt ook dat u meer gaat verdienen aan reizigers die geen keus hebben. Terwijl u toch jaarlijks een aardige winst maakt. Het zou u sieren als u die winst geheel zou besteden aan extra materieel om die extra reizigers comfortabel te vervoeren. Waardoor de daluren gewoon daluren kunnen blijven. De NS is er voor de reizigers en niet andersom.
  • Tenslotte geeft u een cadeautje: ‘Daarom verlagen we vanaf 2021 de prijs van je abonnement van € 67 naar € 60.’  Dat moet u niet doen. Dat is een loos gebaar naar iedere reiziger die straks honderden euro’s per jaar meer kwijt zal zijn. Zeg dan gewoon: we gaan meer aan u verdienen.
  • Het stoort mij - en vast vele anderen - dat u uw streven naar winstverhoging verpakt als een noodzakelijke ingreep in het belang van de reiziger. Dat gelooft toch niemand.

Ach. De oudere mens wordt ook op deze wijze weer eens gepakt. Ik hoop dat al die beleidsmakers het later iets beter hebben.

Hoewel ik inhoudelijk waarschijnlijk niets toevoeg aan alle terechte reacties hiervoor, wil ik me toch laten horen, om te benadrukken dat deze beslissing veel abonnement houders treft en het gevoel geeft dat de NS je liever kwijt is dan rijk. Hun logistieke problemen die zijn ontstaan door voortvarend overheids beleid om ons uit de auto te krijgen en een duurzame samenleving te realiseren, worden nu over de rug van trouwe klanten “opgelost”.  Als pleister op de wond krijgen we 7 euro korting, daar kun je ongeveer een keer tegen normaal tarief mee compenseren.

Terug naar de auto dus maar, of misschien ruimte voor een ondernemer die juist wel blij is met veel en trouwe klanten en kan “omdenken” in het oplossen van logistieke problemen…. 

De NS jaagt mij weer de auto in met argumenten die volstrekt niet relevant zijn voor alle voordeelkaarthouders. Ik reis tenminste 8x per jaar vanuit Schiedam naar Kapelle (Zeeland). Ik vertrek rond 10.00 uur en reis rond 17.00 weer terug. Ik reis op dat traject altijd 1e klas en zit bijna altijd alleen, ja u leest het goed, in de stiltecoupé. Waarmee ik wil aangeven dat de drukte in de treinen sterk afhankelijk is van het traject. In 2021 weer een reiziger minder en na verloop van tijd zal er wel weer een onderzoek van NS zijn met als conclusie dat dit traject niet meer rendabel is!

Een ernstige verslechtering van de voorwaarden, die al jaren geleden zijn overeengekomen.

De compensatie van 7 euro per jaar is een lachtertje.

Ik word hier flink chagrijnig van! :thumbsdown_tone1:

Reputatie 7
Badge +3

Door het groeiend aantal reizigers wordt de middagspits steeds drukker en de noodzaak steeds groter om te zorgen voor een betere spreiding van onze reizigers over de dag. We kunnen daardoor het geven van 40% korting in de spits niet meer volhouden.

Worden de Spoordeelwinkeltickets dan ook alleen geldig tijdens de daluren of kunnen reizigers daarmee nog wel ongelimiteerd in de middagspits reizen?

Geldt voor de inchecktijd de tijd van inchecken bij NS, of ook bij bv. Arriva?

In een concreet geval: Als ik on 15:47 incheck in Landgraaf bij Arriva, en dan in Sittard overstap naar de NS-trein van 16:17 krijg ik dan wel of niet korting?

Wat gaat dan nog het verschil worden tussen 

Niet reizen in de avondspits met korting, betekent dat als ik voor 16:00 incheck ik wel mag reizen (met korting)? En als ik voor 16:00 al in de trein zit met een keuzedag, mag dat wel?

Reageer