abonnementsgeld terugvragen | NS Community

abonnementsgeld terugvragen

  • 22 October 2022
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Goeden dag.Afgelopen Maandagmiddag was er bij station Almere Centrum weer een vertraging.De trein kwam later en die reed niet verder.

Het is al de zo veelste keer dat er problemen zijn met de ns.Elke keer als ik met de trein reis kom ik te laat op werk aan.

Ik heb contact met jullie opgenomen en uitgelegd dat jullie niet luisteren naar ons.Dus geld terug vragen wat ik wel heb gedaan heeft geen zin.Ik betaal 2 abonnementen voor belabberde service.Ik heb gezegt dat ik dit zo zat ben dat ik mijn abonnementen voor deze maand niet betaal.Uw collega die mij netjes geholpen heb zou dit door gegeven hebben.Maar nu is het als nog betaald.Hier bij eis ik gewoon dit geld voor deze maand terug.

Want jullie gaan het nu maar eens compenseren.Want ik betaal voor 2 abonnementen €700 per jaar.Dat is veel geld vergeleken met de service die we van jullie krijgen.Dit is jammer gewoon.Ik hoop dat ik u hier mee volgende heb geïnformeerd.Vriendelijke groeten Michael Mars.

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U mag alles vinden maar u krijgt geen abonnementsgeld terug als u niet tevreden bent. U stelt de voorwaarden ook niet, die staan in uw overeenkomst met NS. 

Als u uw abonnement niet annuleert dan wordt het abonnementsgeld automatisch afgeschreven. Als u het na een maand opzegt, en u heeft Flex, krijgt u wel het resterende bedrag van die maand naar rato van uw abonnement terug.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ook al is de service van NS zwaar onder de maat, u kunt niet zomaar uw abonnementsgeld niet betalen. U kunt wel als uw vertraging meer dan 30 minuten was een claim voor Geld terug bij Vertraging indienen. Als u inderdaad vele keren meer dan 30 minuten vertraging heeft kan dit aardig oplopen waardoor een deel van het abonnementgeld op deze manier gecompenseerd wordt.

Reputatie 7
Badge +4

Het forum werkt toch goed. Ik wilde het nog aanvullen maar het stond er al, lol.

Reputatie 7
Badge +3

Jij was wel weer sneller met je eerste antwoord.

En ik begrijp de onvrede met NS ook best en dat reizigers hiervoor een vergoeding voor willen zien, maar doe het dan wel op de juiste manier. En het abonnementsgeld niet betalen is niet de juiste manier. Dien gewoon consequent een GtbV claim in en ga bij een eventuele afwijziging ervan in bezwaar. Houd van iedere claim bij wat de vertraging was, bewaar misschien ook screenprintjes van de reisplanner en zoek de gegevens van de reis bv via Treinposities erbij om een bezwaar toe te lichten mocht het nodig zijn. 

Iedere dag is er wel bij Almere of Leystad een vertraging, seinstoring, geen personeel, te korte trein. Jammer, je kan er niet van op aan.

Reageer