Abonnementskosten en dal voordeel kaart | NS Community
beantwoord

Abonnementskosten en dal voordeel kaart

  • 5 July 2022
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo,  Ik heb een dal voordeel kaart. Ik heb van het weekend flex ns aangezet.

Op jullie site stond dat het gratis is. Nu is er 10 euro van mijn resterend bedrag van de ov chipkaart geschreven .En er is 10 euro van mijn rekening geschreven.

Ik zou graag dat geld terug willen hebben 

icon

Beste antwoord door Robert B 5 July 2022, 19:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

Het tientje is mogelijk afgeschreven omdat uw abonnement minder dan vijf euro per maand kost, en dan is er een tientje kosten aan verbonden.

Mogelijk is er nog iets niet goed gegaan met in-of uitchecken. U kunt dat het handigste op de site nakijken als u een account heeft bij MijnNS.

Zo niet, dan kunt u beter contact opnemen met Klantenservice. Er zijn forse wachttijden.

ik heb al een abonnement per jaar betaald a 61 euro

Reputatie 7
Badge +4

Dat is een abonnement op saldo, geen Flex. Normaal worden dan bij het omzetten naar Flex de abonnementskosten van Flex afgerekend en krijgt u het restant van de 61 euro terug plus het eventuele saldo.  Als het tientje ging over voor het activeren van Flex is het waarschijnlijk een in- of uitcheckfout.

Het is zaak dat u even precies aangeeft welk abonnement u heeft, of het is geactiveerd en wanneer u eventueel heeft gereisd, en met welk abonnement.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je al Dal Voordeel op saldo had zou een overstap naar NS Flex Basis (of Weekend Voordeel) volgens mij géén 10 euro horen te kosten, maar helemaal zeker weet ik het niet dus vraag dat vooral even na bij de Klantenservice.

Indien gewenst kan je gebruik maken van je (14 dagen) herroepingsrecht en daarna Flex Dal Voordeel bestellen voor € 5,10 per maand. Dan zijn er in ieder geval geen extra kosten, en kan je het na een maand alsnog op Basis zetten.

Bij een overstap naar NS Flex krijg je meteen een factuur met de reeds betaalde kosten van je Dal Voordeel abonnement, dus een deel van die € 61,20

Verder staat er in je Reishistorie een bedrag € Klanten service met een negatief bedrag. Dat was je saldo op het moment van activeren van NS Flex, en krijg je via de eerste maandfactuur terug.

Reageer