beantwoord

Abonnementskosten tijdens werkzaamheden

  • 29 July 2023
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Tussen 15 en 21 juli was er, door werkzaamheden, geen treinverkeer tussen Tiel (Passewaaij) en Utrecht. Hiervoor werden bussen ingezet die er veel langer over deden dan de normale treinreis. Hierdoor zou ik voor 9.00 uur al moeten vertrekken, waardoor ik buiten mijn dalvrij abonnement zou moeten reizen en dus alsnog kosten maak. Heb nu 5x de auto gepakt om naar mijn werk te kunnen komen. Is hier een restitutie voor het abonnement voor? 

icon

Beste antwoord door basvdbas 29 July 2023, 12:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Je kan je abonnement pauzeren.

Reputatie 7
Badge +1

Tussen 15 en 21 juli was er, door werkzaamheden, geen treinverkeer tussen Tiel (Passewaaij) en Utrecht. Hiervoor werden bussen ingezet die er veel langer over deden dan de normale treinreis. Hierdoor zou ik voor 9.00 uur al moeten vertrekken, waardoor ik buiten mijn dalvrij abonnement zou moeten reizen en dus alsnog kosten maak. Heb nu 5x de auto gepakt om naar mijn werk te kunnen komen. Is hier een restitutie voor het abonnement voor? 

Je stelt deze vraag te laat. Je had inderdaad je abonnement kunnen pauzeren. Je gaat geen vergoeding voor de autokosten krijgen. 

Reputatie 7
Badge +3

Met flex kun je een abonnement, mits je die minimaal een maand hebt, terugzetten naar basis. Dat had je tijdens die werkzaamheden kunnen doen. Tijdens de werkzaamheden was er alternatief vervoer, het was jouw eigen keuze om daar geen gebruik van te maken.

NS geeft geen restitutie voor ongebruikte abonnementen.

Reageer