beantwoord

abonnment zonder iBAN

  • 11 September 2022
  • 13 reacties
  • 288 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Tot nu toe is het volgens mij onmogelijk een ns-abonnement te kopen als je geen iban ( bankrekening ) hebt,

Er is een grote groep Nederlanders die dat niet heeft ( en ook niet kan openen ) maar wel wil reizen

Waarom geen dal-voordeel voor EEN jaar gewoon aan de balie verkrijgbaar ( zeg 70 euro )

icon

Beste antwoord door Thom 11 September 2022, 17:27

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

NS kan dit vragen omdat nagenoeg iedereen wel een IBAN-nummer heeft. Er zijn groepen die het niet met de eigen IBAN willen betalen omdat anderen inzage in de rekening hebben of zelfs beheren. Het is wel mogelijk om een aantal maandabonnementen op het automaat te kopen, maar die zijn niet goedkoop en moet u ook met een bankkaart betalen. Dal Voordeel voor een jaar is daar helaas voor u niet bij. Het is in principe een doorlopend abonnement. Het moet ook op een persoonlijke chipkaart, daarmee is het nog steeds te traceren.

Persoonlijk vraag ik me af of het niet risicovol zou kunnen zijn als een abonnement nemen niet openlijk kan.

 

Tot nu toe is het volgens mij onmogelijk een ns-abonnement te kopen als je geen iban ( bankrekening ) hebt,

Er is een grote groep Nederlanders die dat niet heeft ( en ook niet kan openen ) maar wel wil reizen

Die grote groep die dat niet kan bestaat helemaal niet.

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/veelgestelde-vragen/betalingsverkeer/geen-betaalrekening-openen

Er zijn wel mensen die niet betalen willen via een bankrekening maar die hebben daar meestal een (niet zo legale) reden voor. Dan moet je denken aan betalen met crimineel geld of het verzwijgen van geld voor schuldeisers, bewindvoerders, uitkeringsinstanties, belastingen, ex-partners, etc. 

 

nagenoeg , datis het dus

Ik noem daklozen, vluchtelingen, ongedocumenteerden

Hoe moeilijk is het om een ( uiteraard persoonlijke ) kaart met EEN jaar dalvoordeel te verkopen

Ik heb de suggestie al enige malen met NS gedeeld

Tot die tijd koop ik de kaarten waarna NS gaat eiken dat ik hem niet kan beëindigen als dt opportuun is

@hboy

Vluchtelingen en ongedocumenteerden zijn niet de Nederlanders waar u het over heeft.

En die grote groep daklozen die een treinabonnement wil kopen? Ik zie wel regelmatig daklozen op het station maar die komen helaas meestal om bier te drinken of om te bedelen. 

Verder zijn er nog wel mensen die bewust geen officieel adres hebben omdat ze wegens schulden of criminaliteit onvindbaar willen zijn.

Ik denk dat NS er beter niet aan kan beginnen deze zaken te faciliteren.

Badge +3

Een persoonlijke kaart kopen hoeft niet per se met een IBAN, maar kan vanuit België, Duitsland en Luxemburg ook met PayPal.

hoe werkt dat bij verlenging ?

Dat is namelijk het probleem wat ns maakt

Badge +3

hoe werkt dat bij verlenging ?

Dat is namelijk het probleem wat ns maakt

Alle abonnementen van NS zijn doorlopend, met een incassomachtiging waar je dus inderdaad een IBAN voor nodig hebt.

Uit een automaat kan je enkele producten kopen die geen abonnement zijn, maar een maand of drie maanden geldig (Traject Vrij). Helaas moet je die afrekenen met een pinpas (IBAN) of creditcard.

Elk station heeft ook een automaat (met een ‘bolle buik’) waar muntgeld in kan, maar die spugen volgens mij na inworp van 20 muntjes alles weer uit.

aan dat doorlopend moet wat gedaan worden ( bij daluren bijvoorbeeld )

da wordt het mogelijk zonder bankrekening een abonnement te kopen

Ik verlaat deze community

Beetje teveel thierry B gehalte hier

Reputatie 7
Badge +1

Kom net uit Scandinavie-Zweden Daar is het vrijwel onmogelijk nog cash-geld als betaalmiddel te benutten en moet zo ongeveer elke bus/treinrit met een app worden geboekt en betaald. Als je zo wat her+der rondreist heb je zeker wel 10+ versch. chipcards nodig.

Een andere doelgroep die het snel moet leren zijn expats die menen dat alles per cr-cd kan/gaat-dat merken ze dus heel snel qua onmogelijkheid

Badge +3

Ik verlaat deze community

Beetje teveel thierry B gehalte hier

Blij dat ik geen Thierry heet, doei en succes met de kruistocht om de strippenkaart terug te krijgen of zo 🤣

Kun jij er zorg voor ragen dat mijn account bij deze ’community’ wordt verwijderd.

Het blijkt dat, hoe ridicuul ook, ik zalf dat niet kan, alleen een moderator

Mocht jij dat zijn of er een weten , graag

 

Reputatie 6

Bij deze is je account verwijderd! Nog een fijne dag gewenst.

Reageer