Skip to main content
Antwoord

afschrijving ns reizigers iz

• February 23, 2025
  • 9 reacties
  • 513 Bekeken

Beste,

Op 16 januari is er €71,40 afgeschreven en ik heb geen idee waarvoor. Ik had mijn abonnement al opgezegd en een flexibel abbonement genomen. Op mijn ns kan ik de factuur ook niet terugvinden. 

Kan iemand mij uitleggen waarom ik zoveel betaal en waarvoor? Ik ga al jaren nauwelijks meer met de trein en heb ook geen ov fiets gebruikt. 

Groet,

Maartje Trotz 

Beste antwoord door Anonymous

Hoi ​@Trotzm

Het bedrag doet me denken aan het jaarbedrag voor Dalvoordeel op saldo abonnement. 

U gaf aan dat u uw abonnement heeft opgezegd en een flexibel abonnement heeft genomen. Misschien is het daar niet helemaal goed gegaan. Soms moet u langs een automaat om een opzegging te bevestigen. 

U kunt het beste even contact opnemen met de NS klantenservice door te bellen naar +31 30 7515155. Zij kunnen dit voor u nakijken en u verder helpen. 

Op deze Community proberen reizigers andere reizigers te helpen. We kunnen echter niet bij elkaars gegegeven of deze wijzigen. 

9 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • February 23, 2025

Wij weten ook niet wat er aan de hand is. We kunnen niet bij uw gegevens. Wellicht dat de klantenservice hier licht op kan laten schijnen.

• Antwoord
  • February 23, 2025

Hoi ​@Trotzm

Het bedrag doet me denken aan het jaarbedrag voor Dalvoordeel op saldo abonnement. 

U gaf aan dat u uw abonnement heeft opgezegd en een flexibel abonnement heeft genomen. Misschien is het daar niet helemaal goed gegaan. Soms moet u langs een automaat om een opzegging te bevestigen. 

U kunt het beste even contact opnemen met de NS klantenservice door te bellen naar +31 30 7515155. Zij kunnen dit voor u nakijken en u verder helpen. 

Op deze Community proberen reizigers andere reizigers te helpen. We kunnen echter niet bij elkaars gegegeven of deze wijzigen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 23, 2025

Hoi ​@Trotzm

Het doet er niet alleen aan denken. Het is natuurlijk ook zo. Heb je je Flex abonnement ook “opgehaald” bij de kaartautomaat?

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • February 23, 2025

Het lijkt mij toch ook dat je dit in MijnNS toch terug moet kunnen zien in de facturen. Staat daar dit bedrag helemaal niet aangegeven als afschrijving, of staat het in de factuur gewoon niet duidelijk?

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 23, 2025

Het doet er niet alleen aan denken. Het is natuurlijk ook zo. Heb je je Flex abonnement ook “opgehaald” bij de kaartautomaat?

En dat ophalen moet binnen een maand na opzeggen of wijzigen naar Flex, na een maand vervalt de opzegging. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • February 23, 2025

En dat ophalen moet binnen een maand na opzeggen of wijzigen naar Flex, na een maand vervalt de opzegging. 

Dat klopt, een bestelling voor NS Flex blijft een jaar klaar staan om opgehaald te worden maar voor de bijbehorende opzegging van een saldo-abonnement geldt een maand.

Neem je dus NS Flex en bevestig je dat pas na meer dan een maand bij een automaat dan zit je met een dubbel abonnement.

Neem aan dat Mijn NS dan gewoon zegt dat je NS Flex hebt, met als ingangsdatum de besteldatum (of gekozen ingangsdatum).

Gek genoeg geldt voor het beëindigen van Flex (terug naar op saldo) wel weer één maand.

Ik neem aan dat de Klantenservice je wel kan compenseren (geld terug voor het saldo-abonnement vanaf de datum dat je daadwerkelijk NS Flex had).

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 23, 2025

Zeg het dal voordeel op saldo opnieuw op. Als dat online niet lukt neem dan telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice. Vergeet niet om het opgezegde abonnement daarna bij een automaat van de kaart te halen.

• February 23, 2025

Wat een groot aantal reacties! Een mooi bewijs dat er veel expertise is op deze Community vanuit medereizigers. Hopelijk kan ​@Trotzm hier wat mee. Ik kan helaas mijn gegeven antwoord niet meer weghalen. Sla het daarom over en lees vooral de andere antwoorden. 

Mijn persoonlijke gevoel over de wijze waarop er gereageerd wordt is niet positief. Komt belerend, betweterig, verbeterend bij me over. Dat vind ik jammer. 

@moderator willen jullie mijn account hier aub verwijderen? Alvast bedankt.

Iedereen bedankt voor de wijze lessen en succes met de Community. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • February 23, 2025

Wat een groot aantal reacties! Een mooi bewijs dat er veel expertise is op deze Community vanuit medereizigers. Hopelijk kan ​@Trotzm hier wat mee. Ik kan helaas mijn gegeven antwoord niet meer weghalen. Sla het daarom over en lees vooral de andere antwoorden. 

Mijn persoonlijke gevoel over de wijze waarop er gereageerd wordt is niet positief. Komt belerend, betweterig, verbeterend bij me over. Dat vind ik jammer. 

Zo lees ik het niet. De antwoorden van anderen zijn juist een aanvulling en bevestiging van wat jij hebt geschreven. Met jouw antwoord is niets mis.

De reacties eronder geven de bevestiging, en nog een stukje extra context.