afschrijving van in totaal €80 | NS Community
beantwoord

afschrijving van in totaal €80

  • 19 December 2021
  • 8 reacties
  • 425 Bekeken

Geachte, 

 

Zowel op 14 als 15 december is er 4 maal €10 van mijn rekening afgeschreven met als opmerking automatisch opladen.

In totaal is er dus €80 van mijn rekening afgeschreven. Wanneer ik terug kijk in mijn NS app staat er ook steeds automatisch opladen Rotterdam centraal, dit waarschijnlijk bij het binnentreden van het station. Echter heb ik mijzelf wel iedere keer in en uitgecheckt.

Graag ontvang ik een verklaring en een terugbetaling.

Het nummer van mijn OV is 3528 0400 **** ****.

 

Met vriendelijke groet,

Joris van Zuidam

icon

Beste antwoord door Robert B 19 December 2021, 18:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Die zult u hier niet krijgen. U kunt beter contact opnemen met de klantenservice. Die kunnen dan kijken wat er precies aan de hand is. En haal uw kaartnummer weg voor uw eigen veiligheid.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste meteen uw nummer weghalen en even contact opnemen met Klantenservice  030 7515155.

 

U reist op saldo, het lijkt er het meeste op dat er iets mis is gegaan met in- en uitcheck.

Badge +3

Als dit gaat over automatisch opladen (met €10 per keer) kan dat kloppen. Als je geen NS abonnement hebt wordt er namelijk €20 ingehouden van je saldo bij het inchecken.

Maak je vervolgens een (lange) treinreis dan kan het zijn dat er voor de terugreis hetzelfde gebeurt. In je bankafschriften kan je zien op welk moment er precies opgeladen is, de incasso volgt namelijk pas na enkele dagen.

Zie ook (voorbeeld) hier.

Voor @Joris van Zuidam je laatste uitcheck was op 12-12-2021 om 22:05 dus dat zal de afschrijving van 14/15 december verklaren.

Bij reizen op saldo zie je in de NS app of Mijn NS overigens geen (kosten voor) reizen met andere vervoerders zoals Arriva. Dan kan je beter kijken via een Mijn OV-chip account.

Het lijkt er dus op dat je in het weekend van 11/12 december een paar lange reizen gemaakt hebt? Dan was je met NS Flex Weekend Vrij (€31 voor een maand) goedkoper uit geweest...

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou maar eens je reishistorie goed checken of daar geen gekke dingen bij staan. Misschien ben je toch een keer vergeten in of uit te checken of is iets dubbel gegaan. Ook waren er eerder deze maand bepaalde issues waardoor in en uitchecks niet goed verwerkt werden en er €20 werd afgeschreven. Als je dit soort rare dingen ziet staan in je reishistorie of je komt er niet uit, zou ik contact opnemen met de klantenservice.

Badge +3

Juist, en een incheck bij Arriva en een uitcheck in Rotterdam bij NS (of andersom) kost je zomaar €40 dus kijk ook even op uitcheckgemist.nl

Reputatie 7
Badge +3

Als je een account aanmaakt bij OV-chipkaart.nl kun je precies zien wanneer automatisch opladen saldo heeft geladen. Dat wordt uiteraard automatisch van je rekening afgeschreven.

 
De verklaring van @Robert B is heel plausibel. Kost je rit meer dan €10 dan wordt er ook bij het uitchecken opgeladen.
I

k maak zelf hoofdzakelijk korte ritten. Dan zitten er altijd meerdere ritten tussen het opladen.

Hier een voorbeeld uit een transactieoverzicht van mij. 

 

Badge +3

Hier een voorbeeld uit een transactieoverzicht van mij. 

Een good old VDU (Reizen op Saldo NS Korting), helaas zonder korting in de middag meer :sweat_smile:

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat van die korting is niet zo’n ramp. Mijn werkgever betaalt het woon-werkverkeer. :-).

Ik ben wel benieuwd wat er na 1 januari komt te staan. 

Reageer