beantwoord

Aktiveren ov met flex abonnement

  • 26 July 2022
  • 4 reacties
  • 543 Bekeken

Beste 

 

Voor mn dochter ns flex basis gekocht. Ov kaart binnen. We dachten dat deze dan al klaar was voor gebruik, staat ook zeer onduidelijk in de brief ( bruikbaar vanaf x daum, hierdoor dachten wij dat het al bruikbaar was). Maar we moesten deze nog aktiveren... Dus automaat van ns. Staat er geen product op het nummer van ov op mijn account ingevoerd, staat er nu wel product in. Echter daarna gaan checken staat er nog steeds dat er geen product op staat. Hoelang moet je daarna wachten om te reizen of nog wat fout gedaan?!? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 July 2022, 16:40

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Het klinkt alsof u bij de bestelling van NS Flex ervoor gekozen hebt om een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen. Als dat zo is, dan staat NS Flex al op de kaart als u die ontvangt en hoeft er dus niets meer geactiveerd te worden. Activeren is alleen nodig als u bij de bestelling van NS Flex het kaartnummer van een al bestaande kaart invoert.

Kortom, volgens mij kan uw dochter gewoon gaan reizen met NS Flex (als de ingangsdatum inmiddels geweest is).

Reputatie 7
Badge +1

Inderdaad-Uw vraag staat vol met onduidelijkheden,die overigens wel te begrijpen zijn als je als buitenstaander niet alle details kent.

IK vermoed daarnaast dat de echte INGANGSdatum van het flex pas net wat later is. Dan kan je dit hebben.

Zoals nogal voordehand liggend-maar blijkbaar niet voor iedereen-mijnNS moet uitsluitsel kunnen brengen-niet via app, moet via site openen.

Bij een INsjek komt bij FLEX altijd de boodschap: reizen op rekening. Kan je uitproberen-en meteen weer uitsjekken, dan cancelt alles. Komt die melding niet, dan is er wat anders aan de hand

Badge +3

Als het om een nieuwe kaart met NS Flex gaat en je kijkt bij een automaat (station, supermarkt) naar de producten dan zou daar Reizen op Rekening, NS moeten staan (twee keer zelfs, voor trein en bus/tram/metro).

Vanaf de gekozen ingangsdatum zou het ook in Mijn NS moeten staan (als je de kaart gekoppeld hebt natuurlijk) en kan je ermee reizen.

Het klinkt alsof u bij de bestelling van NS Flex ervoor gekozen hebt om een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen. Als dat zo is, dan staat NS Flex al op de kaart als u die ontvangt en hoeft er dus niets meer geactiveerd te worden. Activeren is alleen nodig als u bij de bestelling van NS Flex het kaartnummer van een al bestaande kaart invoert.

Kortom, volgens mij kan uw dochter gewoon gaan reizen met NS Flex (als de ingangsdatum inmiddels geweest is).

Ik heb idd een persoonlijke ov erbij aangevraagd maar er stond geen product op de kaart. Heb op mijn ns maar de kaartnummer ingevoerd en toen stond het product ook pas erin. En toen mn dochter op de ingangsdatum bij de ns ging checken stond er geen product op de kaart 

Reageer