Goede dag,
Ik heb bij de NS een abonnement voor de daluren. Daarbij heb ik ook de mogelijkheid van keuzedagen. Ik heb daar een paar vragen over:
-Gisteren (dinsdag 11 februari 2025) sta ik om 9:45 uur op station Waddinxveen Triangel om een keuzedag op te halen om die dag te gaan reizen. Het apparaat geeft aan dat het niet mogelijk is een keuzedag op te halen, “zoek een ander apparaat”. Zoals u kunt zien is er bij dit station maar één apparaat, ik reis dus noodgedwongen op saldo. Daardoor pas ik mijn reisplannen helaas aan. Heel vervelend. Maar wat zijn mijn mogelijkheden als het in de toekomst onverhoopt nog eens gebeurt bij dit station.
-Maandag ben ik met mijn echtgenoot en kleinkinderen naar Amsterdam gereisd, met de trein die helaas door een stroomstoring bij Vleuten terug moest keren naar Woerden. Mijn man maakte gebruik van de Samenreiskorting. In de voorwaarde van mijn keuzedag staat dat ik die kan gebruiken als ik vóór de spits inlog. Dit geldt dan toch ook voor de Samenreiskorting neem ik aan. Het is toch niet zo dat het reisgezelschap gesplitst moet worden omdat die korting niet in de spits zou gelden?
-Dinsdagochtend 11 februari heb ik bericht gekregen dat er een nieuwe keuzedag beschikbaar is. Ik dacht dat ze een jaar geldig zouden zijn vanaf het moment dat je dit bericht krijgt. Ik zie dat ik deze nieuwe dag moet opnemen vóór 29 maart a.s. Is dat juist?
-Op welke wijze kan ik in de toekomst deze vragen mailen naar NS? Via de community vind ik het vervelend
Ik zie uw antwoorden met belangstelling tegemoet.