annulation ov

  • 8 April 2024
  • 15 reacties
  • 220 Bekeken

Bonjour,

 

je souhaite annuler mon abonnement de ma carte.


15 reacties

Hello Annulation abonnement and welcome to our NS Community.

This is a public forum and we can't help you directly with terminating your subscription. I advise you to contact our customer service. Since your post is visible in public I have deleted your OV-chipcard number.

Bonjour,

 

je souhaite annuler mon abonnement de ma carte.

The language here is either Dutch or English.

Reputatie 7

Bonjour,

 

je souhaite annuler mon abonnement de ma carte.

The language here is either Dutch or English.

Waar haal je dat idee toch vandaan ?

Reputatie 7
Badge +4

Dat is beleid van NS. Waar haalt u het idee vandaan dat dat niet zo is? Persoonlijk heb ik geen moeite met Frans, maar het is geen forum in België, waar Frans geen probleem is of mag zijn, ;-)

 

Iedereen in Nederland beheerst het Engels in ieder geval redelijk, en het functioneert in de praktijk als wereldtaal. Ongeveer twintig procent beheerst Frans, 80 procent dus niet.

Reputatie 7

Als ik op Franse fora Nederlands ga typen, wat niet eens in mij op zou komen, krijg ik ook commentaar (of geen reactie). Of op Finse fora. Of op Japanse. Het lijkt mij heel vanzelfsprekend dat je óf de landstaal gebruikt, óf het wereldwijde Engels (al dan niet met bijv. Google vertaald, voordat je iets plaatst).

Reputatie 4

Dat is beleid van NS.

Staat niet in de huisregels.

Misschien kan een moderator daar uitspraak over doen, en evt opnemen in de huisregels als daar behoefte aan is.

Reputatie 7

Welke taal dan ook, dat hoeft vandaag de dag toch zeker geen enkel probleem meer te zijn.

De vraag is slechts hoe klantgericht je wilt zijn en/of bent.

Reputatie 7
Badge +1

Welke taal dan ook, dat hoeft vandaag de dag toch zeker geen enkel probleem meer te zijn.

De vraag is slechts hoe klantgericht je wilt zijn en/of bent.

Met google translate kom je er wel tegenwoordig. Alleen kost het veel meer tijd en die kan je beter gebruiken door alleen Nederlands en Engels als talen te gebruiken. Toevoegen aan huisregels vind ik complete onzin. De reactie van @Rene74 onderschrijf ik ten volle.

Reputatie 7

Na'o le tusi Dutch po'o le Igilisi pe fa'aliliu lau gagana e oe. NS e le tatau ona tuʻuina atu auaunaga i le lalolagi atoa 😉

Reputatie 7

@Rene74 

Aisea e le fai ai ?
Reputatie 7

Welke taal dan ook, dat hoeft vandaag de dag toch zeker geen enkel probleem meer te zijn.

De vraag is slechts hoe klantgericht je wilt zijn en/of bent.

Met google translate kom je er wel tegenwoordig. Alleen kost het veel meer tijd en die kan je beter gebruiken door alleen Nederlands en Engels als talen te gebruiken. Toevoegen aan huisregels vind ik complete onzin. De reactie van @Rene74 onderschrijf ik ten volle.

 

Vertalen kost mij in ieder geval geen enkele moeite. Even plakken en kopieren daar draait Bruno zijn handje niet voor om.

Onnodige moeite is het, om hier in welke taal dan ook, continu te moeten verwijzen naar de Klantenservice. Die tijd, van topic starters en leden zou veel beter gebruikt kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +1

Welke taal dan ook, dat hoeft vandaag de dag toch zeker geen enkel probleem meer te zijn.

De vraag is slechts hoe klantgericht je wilt zijn en/of bent.

Met google translate kom je er wel tegenwoordig. Alleen kost het veel meer tijd en die kan je beter gebruiken door alleen Nederlands en Engels als talen te gebruiken. Toevoegen aan huisregels vind ik complete onzin. De reactie van @Rene74 onderschrijf ik ten volle.

 

Vertalen kost mij in ieder geval geen enkele moeite. Even plakken en kopieren daar draait Bruno zijn handje niet voor om.

Onnodige moeite is het, om hier in welke taal dan ook, continu te moeten verwijzen naar de Klantenservice. Die tijd, van topic starters en leden zou veel beter gebruikt kunnen worden.

Daar heb je ook gelijk in (onnodige moeite….). Zou ook heel veel topics schelen als nieuwe leden eerst eens gingen kijken of een vraag niet eens eerdere gesteld is. Enig nadeel is dan weer dat dit forum dan zo'n beetje gaat uitsterven.

Reputatie 7

Dat is beleid van NS.

Staat niet in de huisregels.

Misschien kan een moderator daar uitspraak over doen, en evt opnemen in de huisregels als daar behoefte aan is.

 

Inderdaad.

Nu, sommige moderators hebben hier al uitspraken over gedaan, meer bepaald als een klant wél wordt geholpen door één van de forumleden. Nogal slordig: de klant heeft zijn antwoord al en krijgt dan te verstaan van de officiële NS ‘spokesperson’ dat hij moet ophoepelen. Zo kennen we ze weer…

Bovendien: zelfs op de mavo leren ze Frans en Duits. Ik verwacht niet van de moderators, dat ze voldoende hebben geleerd om de klant in het Frans of het Duits te antwoorden, maar ze zullen zeker wel de vraag kunnen begrijpen.Ook zonder Google Translate. 

Reputatie 7

Vanuit vroegere posts heb ik altijd begrepen van moderators dat het de bedoeling is alleen Nederlands en Engels te gebruiken. Dus ik neem dan ook aan dat dát de regel hier is, hoewel nergens concreet vermeld.

Zoals bijvoorbeeld de reactie van moderator Laura, 11 maanden geleden tegen een Portugese vragensteller: "The spoken languages on this community are Dutch and English. Can you translate these before placing them?"

Verder tref je af en toe ook vragen die bijv. in het  Chinees en Arabisch zijn gesteld, natuurlijk kan je die zelf even vertalen met Google maar ik vind dat dat volledig zijn doel voorbij schiet. De vragensteller in kwestie dient dit zelf al vertaald aan te bieden. Vind ik tenminste. Ik ga ook geen Nederlands typen in Chinese fora met de verwachting dat de lezer het wel even zal vertalen en mij het antwoord ook even vertaald aanbiedt. 

 

Badge +3

Vanuit vroegere posts heb ik altijd begrepen van moderators dat het de bedoeling is alleen Nederlands en Engels te gebruiken. Dus ik neem dan ook aan dat dát de regel hier is, hoewel nergens concreet vermeld.

De NS website geeft de keuze tussen Nederlands en Engels, waarbij sommige (nou ja, best wel veel) pagina’s niet eens in het Engels beschikbaar zijn.

De Community omgeving (van Gainsight) is geheel Nederlands, dus als je hier terecht komt om iets te vragen… Doe dat dan bij voorkeur in het Nederlands (of Engels inderdaad).

Reageer