beantwoord

Anoniem kaart koppelen aan mijn NS app en IBAN?

  • 31 March 2023
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

Beste,

Betreft: mogelijk Anoniem kaart koppelen aan mijn NS app en IBAN?

 

Ik heb zelf meerdere NS abonnementen. 

Is het mogelijk om een Anoniem NS kaart te koppelen aan mijn IBAN en aan mijn ns app?

 

Dit omdat mijn vriend in België woont en een persoonlijke ns kaart+Belgische bankrekening koppelen niet te doen is hier.

Alvast bedankt,

Mvg

Michelle

 

icon

Beste antwoord door bryan 31 March 2023, 13:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge

Uw vriend kan in principe gebruik maken van OVPay: OVpay | Check in en uit met je betaalpas of creditcard, als hij een debit of creditcard heeft van Maestro, Mastercard, V-Pay of Visa. Betalingen worden dan vanaf de bijhorende rekening betaald. Via de website en de app kun je een overzicht inzien van de gemaakte reizen.

 

 

Is het mogelijk om een Anoniem NS kaart te koppelen aan mijn IBAN en aan mijn ns app?

 

Op de NS website en de app kan je een anonieme kaart koppelen als je het kaartnummer en de geldigheidsdatum van de kaart kent. 

Koppelen aan een IBAN lukt bij mijn weten alleen bij abonnementen (en dus persoonlijke kaarten). 

Dit omdat mijn vriend in België woont en een persoonlijke ns kaart+Belgische bankrekening koppelen niet te doen is hier.

Wil je vriend zonder korting reizen, dan kan hij gebruik maken van OVPay.

Voor samenreiskorting kan je een e-ticket samenreiskorting retour of enkele reis kopen. Met deze tickets mag je vriend tijdens de spits niet in de trein zitten. 

Je kan wel samenreiskorting laden op de anonieme kaart en via ov chipkaart automatisch opladen aanvragen met je IBAN. 

Wil je vriend liever met een eigen abonnement reizen, dan kan je voor hem een persoonlijke kaart aanvragen bij NS. NS Flex | NS of dal voordeel op saldo, 

Omdat je bij NS een Nederlands adres en iDeal nodig hebt, ga je zelf de contracthouder zijn en je vriend de kaarthouder. Hij kan dan zijn reizen zelf inzien, maar alleen jij kan het abonnement aanpassen of stopzetten. 

Wil je vriend zelf de contracthouder zijn, dan kan je bij ov chipkaart een persoonlijke kaart aanvragen met je Nederlandse adres en Ideal.

Met deze persoonlijke kaart kan hij dan via de klanteNService of aan een servicebalie een abonnement aanvragen (zie Problemen met online betalen | Klantenservice | NS) met zijn Belgische IBAN. Reken 10 dagen voor het abonnement kan ingaan.

Via een balie gaat niet altijd even vlot. Niet alle servicemedewerkers zijn op de hoogte van deze optie. Verwijs ze eventueel door naar hun interne kennisbank. 

Reputatie 7
Badge +1

Wil je vriend zelf de contracthouder zijn, dan kan je bij ov chipkaart een persoonlijke kaart aanvragen met je Nederlandse adres en Ideal.

Dat gaat ook met een creditcard en een Belgisch adres.

Reageer