Archief topics en opvolging

  • 4 January 2023
  • 0 reacties
  • 78 Bekeken

Badge +3

Beste beterschap voor 2023 beste NS!

Maar hoe is het eigenlijk met dit bizarre verhaal afgelopen?

Je mag gewoon (als dat jou tijd en NS bussen scheelt, en al helemaal als de Reisplanner dat aangeeft bij storingen/werkzaamheden) altijd van Duivendrecht (via Bijlmer) en Utrecht naar Amersfoort i.p.v. eerst helemaal (metro) naar Duivendrecht om precies daar in te checken voor je Traject Vrij (ook al is dat om, en geen zin in NS bussen).

Tja, Bijlmer ligt niet op het kortste traject (en Utrecht natuurlijk ook niet) maar het toentertijd gegeven advies (via Utrecht) scheelde wel een paar uur reistijd (en buscapaciteit) per dag, voor die paar weken… 🤔

En dat was met een NS Business Card zelfs!

Ik vind het topic nog wel ‘actueel’ qua gedwongen omreizen waarbij je met Traject Vrij aanzienlijk sneller reist van/naar een nabijgelegen station dat nét buiten je traject ligt (alleen bij werkzaamheden!).

Lees het (hopelijk gauw uit het archief gehaald door een moderator) topic, dat kan beter dus.

Je zou maar een trajectabonnement Den Haag - Zoetermeer hebben, dan betaal je dus gewoon elke dag lekker een euro of 3 bij voor naar Zoetermeer Oost retour (5 euro in de spits).

NS: Ja maar je mag ook zonder incheck met de bus (traject vrij) en dan levert controle tussen Zoetermeer Oost en Zoetermeer met Traject Vrij ook geen correctie op (zeker wel, of staan er poortjes open op Zoetermeer Oost, en een mobiele NS paal op Zoetermeer?)

Afgezien daarvan, een incheck op Zoetermeer Oost levert je geheid kosten op met Traject Vrij vanaf Zoetermeer (ri. Den Haag) denk ik zomaar.

Hou je factuur in de gaten 😴

Volgens dat oudere (gerelateerde) topic gaat NS je daarvoor dus niet vergoeden, want je reisde 100% zeker buiten je traject, echt waar!


0 reacties

Geen reactie

Reageer