Als ik met de trein wil gaan reizen, ben ik gebonden aan een station waar alleen een Arriva trein vertrekt. Nu ben ik in het bezit van een NS Dal voordeel abonnement en als ik ‘s morgens voor half zeven incheck, kom ik pas in de spits bij een NS station om daar in te checken voor een NS trein. Uit de productvoorwaarden kan ik niet duidelijk herleiden of ik dan toch met 40% korting kan reizen. In het verleden werd bij mij het volle tarief al eens in rekening gebracht, maar na een telefoontje naar de NS service werd dit alsnog gecorrigeerd. Waar vind ik hierover duidelijkheid en kan de NS dit niet zelf onderling afstemmen met de andere vervoerder? Nu ben ik de dupe van het feit dat een andere vervoerder gebruik maakt van dit traject namelijk Roermond-Nijmegen. Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Heb je een NS Flex Dal Voordeel of Dal Voordeel op saldo? Daar is nameijk verschil in bij overstappen van vervoerder in een ander tariefperiode.
Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html
Is de eerste check-in ook bepalend wanneer je overstapt van treinvervoerder?
- Ja. bij NS Flex wel. Het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist, ook als je overstapt naar een andere vervoerder.
- Nee, bij de andere NS-abonnementen niet. Daar betekent de overstap naar een andere vervoerder een nieuw incheckmoment. Dat nieuwe incheckmoment bepaalt of je met korting reist. Dit werkt 2 kanten op.
Als je op SALDO reist, dan geldt, dat als je in de spits moet omchecken, dat je vanaf dat moment tegen vol tarief reist.
Reis je met NS FLEX dan geldt: voor 6.35 ingecheckt betekent tegen dal-tarief verder reizen, ook als je in de spits van vervoerder wisselt, dan blijf je met de eerste incheck verder reizen.
FLEX lijkt dus aantrekkelijker, zeker als je juist voor de spitstijd kunt inchecken bij een treinvervoerder.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.