beantwoord

Automatische verlenging NS ov-chipkaart

  • 11 April 2023
  • 2 reacties
  • 179 Bekeken

L.S.,

Als Dalvoordeel 2e klas abonnementhouder (kaartnummer 3528 0434 1463 6008) verwachtte ik automatisch een nieuwe chipkaart te ontvangen voor de vervaldatum 6-3-2023. Ik heb mijn abonnement niet opgezegd. Dus een automatische verlenging voor abonnement en ov-chipkaart.

Gister werden wij onaangenaam verrast omdat mijn NS ov-chipkaart geblokkeerd bleek. Daardoor konden we de volle mep betalen en geen samenreiskorting bedingen waardoor het een dure reis werd voor 2 personen van Enkhuizen naar Baarn (2 x € 19,40 mét ook nog een toeslag van €1,00).

Graag uw reactie, bij voorbaat dank

R.S. Elias

Baarn

 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 11 April 2023, 21:31

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft al langere tijd problemen waardoor de aanvraag van een nieuwe OV-chipkaart bij bijna verlopen niet in gang wordt gezet. NS hoort de abonnementhouders een verzoek te sturen om een nieuwe foto te uploaden waarmee NS vervolgens de kaartvernieuwing in gang kan zetten bij TLS. Maar dat gebeurt dus niet. 

Wat u nu dient te doen is op de site van OV-chipkaart.nl zelf een kaartvernieuwing aanvragen (let op dat u niet een losse nieuwe kaart aanvraagt, maar echt kaartvernieuwing zodat uw abonnement wordt overgezet). De kosten ervan kunt u via de NS klantenservice terug vragen. Vraag dan bij de klantenservice ook voor compensatie omdat u niet met uw abonnement kon reizen. 

Reputatie 7
Badge +1

Dit is geen adres van de klantenservice maar een reiziger helpt reiziger community. Dat gezegd hebben zijn er hier al veel meer mensen langs geweest met hetzelfde probleem. Zie bijvoorbeeld hier:

 

 

In dit topi heeft Tomas aangegeven dat u contact op moet nemen met de klantenservice. Ik raad u aan dit te doen.

Reageer