beantwoord

bankpas en daarna ov kortingskaart?

  • 23 December 2023
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Hallo,

binnenkort met de trein naar Luxemburg. Is het mogelijk het eerste deel van de reis, Den Haag naar Eindhoven met de bankpas in en uit te loggen en dan direct (!) weer inloggen met mijn persoonlijke ov-chipkaart met 40% korting in Eindhoven en dan doorreizen. Dit omdat ik voor 9.00 uur vertrek.

iemand die dit weet dan wel ervaring mee heeft?

grt Mar

icon

Beste antwoord door Robert B 23 December 2023, 16:53

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Jazeker kan dat.

Badge +3

Dat kan, maar moet je wel naar buiten de poortjes met je bankpas.

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt ook nog een stap overslaan door je internationale ticket vanaf Eindhoven te kopen en daarbij de optie voor 40% korting in Nederland toe te voegen. Dan moet je weliswaar nog altijd naar de poortjes toe lopen om met je bankpas uit te checken, maar is het niet noodzakelijk om er ook daadwerkelijk fysiek doorheen te gaan.

Voor de terugweg (die er neem ik aan ook is) kan je dan juist een doorgaand kaartje naar Den Haag kopen met 40% korting in Nederland. Dat heeft een voordeel, want in de avondspits heb je met een internationaal kaartje ook gewoon je korting (die je niet zou krijgen als je in de avondspits incheckt). 

Reputatie 7
Badge +3

Dit is zo’n geval waarbij het handiger is om 2 e-tickets te kopen in plaats van te hannesen met bankpas en chipkaart.

Koop een e-ticket vol tarief tot het eerste station waar de trein na 09.00 uur stopt. Koop een tweede ticket vanaf dat station met 40% NS-korting naar het eerste station in Luxemburg.

Open het eerste poortje dat je tegenkomt met het eerste e-ticket. Je kunt dan blijven zitten zonder onderweg uit- en in te checken.

In het land Luxemburg hoef je niet te betalen voor het reizen met het openbaar vervoer.

 

 

 
 

   

Reageer