Goedendag, ik wilde vandaag met de trein naar Den Haag CS en terug en na 900 uur inloggen en van te voren saldo bijladen (had al ± €44,00) op mijn ov-chipkaart. Uitlezen werd geweigerd en inchecken eveneens. Moest dus een "los kaartje tegen de hoofdprijs” kopen en in Den Haag (retour €34,20 i.p.v. €19,92!) bij de HTM eveneens een dagkaatje (€7,50)
Op website nergens een link kunnen vinden voor het aanvragen van een vervangende kaart!
Een nieuwe kaart aanvragen doe je niet bij NS maar bij OV-chipkaart.nl
https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/mijn-kaart-werkt-niet-meer.-wat-nu.htm
Je kunt je kaart wel laten contoleren bij een NS balie. Ook kun je tijdelijk reisrecht aanvragen.
https://www.ns.nl/klantenservice/beschadigd/beschadigde-ov-chipkaart.html
Beste Momo, die regel had ik na Googlen ook gevonden, maar ook daar kom ik niet veel verder mee, letterlijke tekst (quote):
Mijn kaart is of lijkt defect. Wat nu?
Mijn kaart is of lijkt defect. Wat nu? Reizen met de OV-chipkaart is eenvoudig. Toch kan het zijn dat je kaart het niet meer doet, of niet meer lijkt te doen. Als dit zo is, kun je controleren of de kaart echt kapot is of dat er iets anders aan de hand is. Is je kaart echt kapot of zijn de gegevens onleesbaar? Vraag dan een vervangende kaart aan. < einde citaat.
Niet verder gespecificeerd hoe en waar!
Op de OV-chipkaart pagina verder naar beneden scrollen, daar is een keuze of het om een anonieme of een persoonlijke kaart gaat, daar is een linkje om verder te komen. Je moet dan bij een persoonlijke kaart inloggen (of een account aanmaken als je die nog niet hebt), en eenmaal ingelogd kun je verder.
Leuk of niet, u bent zelf verantwoordelijk voor een werkende kaart. Dat hij niet meer werkt kun je eigenlijk alleen ontdekken bij een in- of uitcheck of controle. Vandaar dat de NS dit voor één keer herstelt. Neem daarvoor dan contact op met Klantenservice. Ook het saldo van €44,-- komt terug van ov-chipkaart.
Bedankt, na de omwegen en vooral jullie hulp een vervangende kaart aangevraagd (en €11,00 lichter).
Ik had echter niet om de beschadiging gevraagd...
Niemand vraagt ooit om een beschadigde kaart, maar soms gebeurt dat helaas. Kan gebeuren door gebruik, door de manier waarop een kaart bewaard wordt of soms gewoon geen aantoonbare oorzaak.
Op die pagina van OV-chipkaart staat ook nog:
- Als de kaart binnen twee jaar defect raakt en de kaart niet fysiek beschadigd is, dan krijg je de kosten van de vervangende kaart terug. Wij moeten je OV-chipkaart wel beoordelen voor je de kosten terugkrijgt. Daarvoor krijg je de optie om de kaart naar ons toe te sturen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.