beantwoord

bestaat er ook een weekkaart?

  • 7 April 2024
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

We krijgen een week een buitenlandse gast in huis.

bestaat er ook een weekkaart of moet ik 5 losse retourtjes kopen?

icon

Beste antwoord door Thom 7 April 2024, 14:23

Bekijk origineel

6 reacties

Nee, weekkaarten bestaan al vele jaren niet meer.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt ook kijken of een maandkaart toch goedkoper is. Denk aan Dalvrij. Losse kaartjes vormen de duurste wijze van reizen. U hoeft de maand niet vol te maken. Ik heb mijn Dalvrij er de eerste week al uit.

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-vrij

Als uw passagiers behoorlijk op leeftijd zijn, boven de 65, dan zijn de abonnementen voor Dalvrij goedkoper. Zorg dan wel dat er op tijd een persoonlijke chipkaart wordt aangevraagd.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je zelf een abonnement hebt en meereist dan kun je gebruik maken van samenreiskorting.

Dankuwel. Dat is alleen in daluren toch?

Reputatie 7
Badge +4

U moet inchecken in de daluren maar als u kort voor de spits incheckt mag u gewoon uw reis afmaken. Ik check zelf om 16.00 in in Leeuwarden en reis dan op Dalvrij in de spits naar Gouda. OP zaterdag en zondag is er geen spits en kunt u helemaal onbeperkt vrij reizen waarheen u wilt.

Met de spits moet u door de week gewoon een beetje slim omgaan. U kunt in een week het Dalvrij abonnement  er dik uithalen. De prijs wordt bepaald door wanneer u incheckt, niet wanneer u reist. Het principe.van Dalvrij is, is dat u vrij reizen heeft, zolang u maar incheckt in de daluren. Verdiep u even in de regels rond in- en uitcheck.

 

Als uw passagiers behoorlijk op leeftijd zijn, boven de 65, dan zijn de abonnementen voor Dalvrij goedkoper. Zorg dan wel dat er op tijd een persoonlijke chipkaart wordt aangevraagd.

Lees ook de opmerking van @Momo hieronder.

Reputatie 7
Badge +3

Inchecken in de daluren en de reis afmaken in de spits kan alleen wanneer er met een OV-chipkaart is ingecheckt. Wanneer iemand geen OV-chipkaart heeft en een e-ticket Samenreiskorting koopt mag de reis niet worden afgemaakt in de spits en mag je dus alleen tijdens de daluren in de trein zijn. 

Als de buitenlandse gast tijdens de sptis wil reizen dan moet er vol tarief betaald worden. Dat hoeft niet met losse retourtickets, in en uitchecken kan ook met bankpas.

 

Reageer