Skip to main content

Momenteel heb ik het volgende abbo:

NS Flex Traject Vrij
Amsterdam Amstel - Utrecht Centraal
€183.30 per maand

Tevens heb ik een GVB abbo van werk waar ik heel Amsterdam gratis kan reizen.

Ik ben recent verhuisd naar Station Lelylaan en pak nu de metro eerst naar een van de grote treinstation in Amsterdam om met de trein naar Utrecht te gaan.

Helaas is er bijna nooit een trein die rechtstreeks van Lelylaan naar Utrecht gaat om dat abbo te nemen.

Met mijn huidige abbo merk ik met de recente reizen dat Amstel naar Utrecht en Bijlmer naar Utrecht gratis is en dus onder mijn abbo valt, maar Zuid naar Utrecht betaalt ik €2,60 extra.

Waarschijnlijk begint mijn abbo bij Amsterdam Zuid en vanuit dat stukje van Amsterdam Zuid naar RAI betaal ik €2,60 heen. Terug ook nog erbij.
Nu reis ik soms 3 en soms 4 dagen per week naar werk en 9292ov geeft vaak Amsterdam Zuid als beste vertrekpunt naar Utrecht CS.

Mijn vraag aan de community is welke abbo het beste en voordeligste is voor mij om te nemen.

Ik kan Amsterdam Zuid naar Utrecht doen, maar moet ik dan opeens betalen voor Amstel o.i.d? Soms is dat de beste route volgens 9292ov.

Ik betaal wel €9 meer per maand, maar ik vraag me dan af of Amstel en Bijlmer nog wel gratis blijven met deze nieuwe route.

Helaas is het uitvogelen van dar enorm ingewikkeld voor mij.

Met Traject Vrij Amsterdam Zuid - Utrecht ga je extra betalen wanneer je vanaf Amstel reist. Bijlmer-Arena blijft wel zonder extra kosten, dat ligt op de route vanaf Zuid. 

Je betaalt bij tot het dichstbijzijnde station op je traject, dus bij een abonnement Amstel - Utrecht is dat Zuid - Duivendrecht.

Voor zowel Amstel als Zuid zijn er geen abonnementen. Je zou denken dat Sloterdijk - Utrecht wel via Lelylaan of Centraal - Amstel of via Zuid zou mogen, maar er is geen zinnige route tussen Lelylaan en Zuid want dan moet je via Schiphol en dat is veel te ver om.

Als je met de metro redelijk snel op Bijlmer kunt komen dan zou je Traject Vrij tussen Bijlmer en Utrecht kunnen nemen, want dat is goedkoper en de extra kosten voor metro zijn gering t.o.v. de € 2,60 die je nu regelmatig betaalt (en bovendien heb je al een GVB abonnement).

Zie ook 

Hallo Meneer KN en welkom bij de NS Community,

Kan je je redden met de antwoorden van Momo en Robert?

Reageer