Skip to main content

Hallo,

Wat is het voordeligste dagarrangement van Lelystad naar Amsterdam Zuid voor een 17-jarige vwo-leerling?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden,
Okan.

Zie antwoord van @Gorott hieronder.


Jongerendagkaart, daarmee mag je de gehele dag tijdens de dal uren reizen voor maar €7,95.

https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html

Wat OV reiziger dus ook al aangaf 😁.

Je hebt hier wel de NS App voor nodig en natuurlijk een geldig identiteitsbewijs.

Ook handig om te weten is dat je niet door de poortjes komt tijdens de spits, volgens mij wel om buiten de poortjes te komen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Als dat niet zo is kan je naar een informatiezuil in de buurt van de poortjes zodat de poortjes voor je geopend kunnen worden.

 

Let wel het is dus niet de bedoeling om te reizen tijdens de spits, je kan daar een flinke boete voor ontvangen.

Als je voor de spits vertrekt en tijdens de spits in de trein zit, mag dat ook niet. Plan je reis dus volledig buiten de spits.

 


Ik ga vanuit dat je in de spits moet reizen, dan is NS Flex Traject Vrij het beste optie.

 

Jongerendagkaart is alleen in de daluren geldig. Tijdens de spits moet je de trein uit zijn.

 

Mijn advies is om te zoeken naar VWO school dichterbij huis.


Ik weet overigens niet wanneer je jarig ben maar zodra je 18 bent kom je in aanmerking voor tegemoetkoming voor scholieren

duo.nl/particulier/tegemoetkoming-scholieren/

Misschien handig om daar eens naar te kijken, dit is geen reiskostenvergoeding.


Helaas moet mijn dochter vaak tijdens de spits reizen. We zijn net naar Lelystad verhuisd en wilden niet meteen van school veranderen.
Het Traject Vrij pakket tussen Lelystad en Amsterdam Zuid kost 274 euro per maand en het lijkt erop dat we geen andere keuze hebben dan met dit pakket te reizen :(

Bedankt voor de antwoorden.


Helaas moet mijn dochter vaak tijdens de spits reizen. We zijn net naar Lelystad verhuisd en wilden niet meteen van school veranderen.
Het Traject Vrij pakket tussen Lelystad en Amsterdam Zuid kost 274 euro per maand en het lijkt erop dat we geen andere keuze hebben dan met dit pakket te reizen :(

Bedankt voor de antwoorden.

Ook het Amsterdam & Region Travel Ticket is een optie..

Dat kost € 21 voor 1 dag, € 31,50 voor 2 dagen en € 40,50 voor 3 (aaneengesloten) dagen. 

Dat is dus € 72 per week, maar bij een vierdaagse schoolweek € 63.

Uiteindelijk kom je daarmee net iets goedkoper uit dan met NS Flex Traject Vrij en ook het stadsvervoer in Amsterdam is erbij inbegrepen. Je moet wel steeds online tickets bestellen Amsterdam & Region Travel Ticket | I amsterdam


Helaas moet mijn dochter vaak tijdens de spits reizen. We zijn net naar Lelystad verhuisd en wilden niet meteen van school veranderen.
Het Traject Vrij pakket tussen Lelystad en Amsterdam Zuid kost 274 euro per maand en het lijkt erop dat we geen andere keuze hebben dan met dit pakket te reizen :(

Bedankt voor de antwoorden.

Ook het Amsterdam & Region Travel Ticket is een optie..

Dat kost € 21 voor 1 dag, € 31,50 voor 2 dagen en € 40,50 voor 3 (aaneengesloten) dagen. 

Dat is dus € 72 per week, maar bij een vierdaagse schoolweek € 63.

Uiteindelijk kom je daarmee net iets goedkoper uit dan met NS Flex Traject Vrij en ook het stadsvervoer in Amsterdam is erbij inbegrepen. Je moet wel steeds online tickets bestellen Amsterdam & Region Travel Ticket | I amsterdam

Dit is superinformatie. Omdat mijn dochter af en toe ander openbaar vervoer moet gebruiken.
Hartelijk dank, ik zal hier naar kijken.


Het is trouwens echt jammer dat toeristen de mogelijkheid hebben om minder geld uit te geven dan een student aan onbeperkt dagelijks reizen :(


Ik begrijp even het “gekozen antwoord” niet helemaal.

De oorspronkelijke vraag van @Okan Özeren  is toch wel het beste en uitgebreidst beantwoord door @Gorott

Nadat er meer informatie bij de oorspronkelijke vraag bekend komt (reizen in de spits, meerdere dagen per week en ook nog ander openbaar vervoer), dan is het beste antwoord inderdaad dat van @Jan Haverkamp lijkt me.

 

Wie kiest “beste antwoord” bij de vragen altijd?


Wie kiest “beste antwoord” bij de vragen altijd?

In eerste instantie wordt dat aan de vraagsteller overgelaten. Kiest die geen “beste antwoord” dan zal een moderator dit doen. Superusers kunnen het ook, maar ik heb daar zelf meestal geen zin in, kan je weer het gezeur krijgen dat de vraagsteller dat niet het beste antwoord vindt. 


Wie kiest “beste antwoord” bij de vragen altijd?

De topicstarter kan dat zelf doen. Als een vraag redelijk snel als ‘beantwoord’ staat, is dat ook meestal het geval.
Anders kunnen moderators en super users een antwoord als beste antwoord kiezen. Moderators doen dat meestal pas als een vraag na een aantal dagen nog als onbeantwoord staat. Voor super users kan ik dat moeilijk beoordelen. Ik heb het zelf geloof ik nog nooit gedaan, maar ik ben dan ook nog maar een "rookie” super user 😉


@Momo @mrfreeze bedankt voor jullie toelichting 😀


Ik markeer sporadisch wel eens een antwoord, maar dat is alleen als het om een vraag gaat waarop eigenlijk maar één antwoord mogelijk is (en/of al veel vaker gegeven is). Meestal zet ik wel een linkje naar andere topic(s) bij.


Oh zo jammer! Het andere antwoord was ook goed. Ik heb het antwoord van @Jan Haverkamp ook gemarkeerd omdat het een ander perspectief met zich meebrengt. Ik wou dat ik 2 antwoorden kon markeren :/


Overigens las ik dat het genoemde "Amsterdam & Region Travel Ticket" alleen geldig is in Amsterdam. Ik hoop dat ik het verkeerd heb begrepen. Is dit kaartje ook geldig voor vervoer van Lelystad naar Amsterdam Zuid?


@Jan Haverkamp als het om een meerdagen ticket gaat, weet je dan zeker dat het aaneengesloten dagen moeten zijn? Ik maak dat niet op uit:

  • Tickets are valid for 1, 2 or 3 calendar days. A day in this context begins at 00:00 and ends the next day at 04:00.
  • You must check in and out with your card whenever you enter and exit a bus, tram, train or metro. Your ticket is activated from the first check-in (voor de betreffende dag dus?)

En ja, met het Amsterdam Region ticket mag je precies tot Lelystad Centrum reizen, zie https://download.iamsterdam.com/1hyt9m8aucxs-artt-2023-nov-z06-pocket-420x297-hr.pdf pagina 2.


weet je dan zeker dat het aaneengesloten dagen moeten zijn?

Op deze pagina wordt gesproken over consecutive days, dus ja.


Hier is ook nog een Nederlandse link: 

Amsterdam & Region Travel Ticket (connexxion.nl)

 


Hoi,
Ik heb vandaag geprobeerd 3 dagen te kopen bij connexxion.nl. Maar ik denk dat we alleen fysieke kaartjes kunnen kopen bij connexxion-kantoren of andere ticket info kantoren in Amsterdam. Ik kon in Lelystad geen plek vinden waar ik het kaartje kon kopen. Ik denk dat dit platform ook geen online tickets aanbiedt. Moet ik hetzelfde doen als ik via iamsterdam.com koop?


Ik zie op de pagina https://www.iamsterdam.com/tickets/amsterdam-region-travel-ticket dat de fysieke tickets te koop zijn bij een paar kantoren van GVB in Amsterdam en Connexxion in Schiphol.

Online zijn de tickets ook te koop maar betaal je een euro extra. Heel bijzonder. Bij NS betaal je juist meer als je een ticket bij automaat of balie koopt dan wanneer je een e-ticket koopt.


Ik zie op de pagina https://www.iamsterdam.com/tickets/amsterdam-region-travel-ticket dat de fysieke tickets te koop zijn bij een paar kantoren van GVB in Amsterdam en Connexxion in Schiphol.

Online zijn de tickets ook te koop maar betaal je een euro extra. Heel bijzonder. Bij NS betaal je juist meer als je een ticket bij automaat of balie koopt dan wanneer je een e-ticket koopt.

 

Waar online? En is de eenmalige OV-chipkaart dan nog beveiligd tegen voortijdige activering?

 


De link naar de webwinkel zit een beetje verstopt. Hier de directe link:
https://www.tiqets.com/nl/amsterdam-bezienswaardigheden-attracties-c75061/tickets-voor-amsterdam-reisbiljet-stad-regio-p1007410/?partner=iamsterdam&selected_date=2024-10-23

Het schiet overigens niet erg op als je reis in Lelystad begint. Je moet eerst je voucher omwisselen bij een verkooppunt in Amsterdam.
 

Blijkbaar is er bij de ontwikkeling van dit product alleen maar vanuit Amsterdam gedacht en niet met vertrek vanuit de regio. 


Waar online? En is de eenmalige OV-chipkaart dan nog beveiligd tegen voortijdige activering?

Bij het online bestellen geef je de eerste reisdatum op, lijkt me onhandig als je toch naar een balie moet voor het wegwerpkaartje.


Reageer