beantwoord

betalen voor twee abonnementen

  • 11 September 2022
  • 7 reacties
  • 182 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Vorige week zag ik de factuur voorbij komen van 61,20 voor mijn dalvoordeel korting voor aankomend jaar. Toen ben ik eens bij de abonnementen gaan kijken naar andere opties en zag ik dat een flex abonnement met dalvoordeel in het weekend voor mij gunstiger is voor 2,- per maand. Nu heb ik deze abonnement dan ook genomen en staat deze op mijn ov. Nu zie ik alleen Dat ik mijn saldo terug krijg wat nog op mijn ov stond, maar zie ik niks over een teruggave van mijn abonnement van 61,20. 

Gebeurt dit nog wel? Anders betaal ik komend jaar voor twee abonnementen en heb ik de minder voordelige abonnement nu op mijn ov staan. Dat is niet echt een goede deal dan!

icon

Beste antwoord door Larsp 11 September 2022, 18:40

Bekijk origineel

7 reacties

Heeft u het dalvoordeel abonnement geannuleerd/opgezegd en van uw kaart verwijderd bij een automaat, want anders heeft u nu 2 abonnementen en is het de vraag welke de incheckpaal pakt als u gaat reizen.

Ja ik heb mijn abonnement aangepast naar ns flex met dalvoordeel in het weekend en heb deze bij een ov paal laten wijzigen. Ik heb nu dus geen twee abonnementen meer op mijn ov staan. Maar wel volledig betaald voor een jaar voor een dalvoordeel abonnement van 61,20 die niet meer op mijn ov staat.

Badge +3

Ja ik heb mijn abonnement aangepast naar ns flex met dalvoordeel in het weekend en heb deze bij een ov paal laten wijzigen. Ik heb nu dus geen twee abonnementen meer op mijn ov staan. Maar wel volledig betaald voor een jaar voor een dalvoordeel abonnement van 61,20 die niet meer op mijn ov staat.

Geen zorgen, je krijgt naar rato een deel van die € 61,20 terug, binnen een week of twee. Zie je Betaaloverzicht in Mijn NS, daar zal na de wissel naar Flex een factuur met een negatief bedrag staan.

Of bedoel je dat je al een tijdje Flex hebt en alsnog een factuur/incasso voor € 61,20 gekregen hebt?

Ja ik heb mijn abonnement aangepast naar ns flex met dalvoordeel in het weekend en heb deze bij een ov paal laten wijzigen. Ik heb nu dus geen twee abonnementen meer op mijn ov staan. Maar wel volledig betaald voor een jaar voor een dalvoordeel abonnement van 61,20 die niet meer op mijn ov staat.

Geen zorgen, je krijgt naar rato een deel van die € 61,20 terug, binnen een week of twee. Zie je Betaaloverzicht in Mijn NS, daar zal na de wissel naar Flex een factuur met een negatief bedrag staan.

Of bedoel je dat je al een tijdje Flex hebt en alsnog een factuur/incasso voor € 61,20 gekregen hebt?

 

Nee, na mijn factuur van 61,20 heb ik meteen na flex genomen deze week. Als ik een deel van de 61,20 terug krijg in de komende weken dan is mijn vraag beantwoord! 👍

Reputatie 7
Badge +1

Kan je allemaal helemaal zelf-en dat ligt nogal voor de hand als zodanig-bekijken via mijn NS-openen enkel via site, niet app. Als je na een tijdje wilt wijzigen dan wordt dit ook steeds weer zo verrekend/bijbetalen of terug.

Ik heb ook al enkele maanden geleden mijn abonnement omgezet van Dal Voordeel naar Flex Basis en nog niks teruggekregen. Nu is dus blijkbaar het verhaal van de NS dat ik bij het ophalen van de producten wel mijn nieuwe Flex basis product heb opgehaald, maar niet het opzeggen van het oude abonnement heb ‘opgehaald'. Daardoor heb ik èn geen korting gekregen èn wel €61 abonnementsgeld betaald. Waardeloos!

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Vraagje1,

Dit is helaas inderdaad vaker voorgekomen. Je moet de wijziging binnen een maand bevestigen. Als je het later doet, wordt het nieuwe abonnement wel geactiveerd, maar het oude niet verwijderd. Ik ben geheel met je eens dat dit waardeloos is en niet zou moeten kunnen, maar helaas is dit nog steeds zo en krijg ik ook niet de indruk dat NS voornemens is daar snel iets aan te veranderen. Ik raad je aan om rechtstreeks contact op te nemen met de klanteNService om te kijken wat er nog mogelijk is.

Reageer