Betalen voor werkzaamheden | NS Community
beantwoord

Betalen voor werkzaamheden

  • 15 July 2022
  • 5 reacties
  • 262 Bekeken

Reputatie 3

Er wordt morgen aan het spoor geklust. Dat is wel eens nodig. Gevolg is dat ik extra vaak moet overstappen en extra lang onderweg ben en misselijk mag worden in de bus. Daar heb ik nog wel begrip voor. Maar ik moet ook nog meer betalen. Is dat terecht?

icon

Beste antwoord door Thom 15 July 2022, 19:08

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u met het vervangend vervoer van NS reist, zou dat niet zo moeten zijn. Ook bij omrijden niet als u (om)reist tussen twee punten en correct in- en uitcheckt.

Wanneer betaalt u meer?

Reputatie 3

U zou alleen meer betalen wanneer u een omreisroute gebruikt en onderweg ook nog uit- en incheckt. Als u dat niet doet, en gewoon incheckt op het beginstation en uitcheckt op het eindstation (dus zonder tussentijdse uit- en incheck), zou u hetzelfde bedrag moeten betalen als u normaal zou betalen voor het traject.

Reputatie 3

Ik reisde met Blauwnet en Arriva omdat NS de boel plat had gelegd. En volgens de regels moet je bij elke vervoerder apart uit- en inchippen. Maar misschien vind jij dat ik met een NS-checkin had moeten reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat u omreisde met Blauwnet en Arriva stond niet in het eerste bericht, dus dat kunnen anderen ook niet ruiken. Bij onvolledige informatie kan er dan ook een onvolledig antwoord gegeven worden. 

Was de reis met Blauwnet en Arriva een officieel reisadvies van NS of was dit uw eigen initiatief? 

Reputatie 7
Badge +3

Als je met verschillende vervoerders reist, dan moet je inderdaad steeds weer opnieuw in- en uitchecken. Wat was jouw begin- en eindstation, wat was/waren de route(s) volgens de NS Reisplanner en welke route heb je genomen?

Reageer