beantwoord

betaling

  • 9 April 2024
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Hoi ik heb een rekening binnen met een best hoog bedrag, maar ik kan deze niet ineen keer betalen. 
ik begrijp ook niet waar deze vandaan komt. 
mij had een abonnement van 0 euro per maand maar ineens komen er bedragen van 400, 200 die in moet betalen 

 

Mvg Lindsay emans 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 9 April 2024, 13:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Linlee85,

Je kunt de factuur downloaden van Mijn NS onder het kopje ‘Betaaloverzicht'. Daarop staan alle kosten gespecificeerd.

Als je er vragen over hebt, of het er niet mee eens bent, kun je contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Als je het niet in een keer kunt betalen, kun je wachten tot je een betalingsherinnering krijgt. Zodra je die hebt ontvangen, kun je contact opnemen met de klanteNService om een betalingsregeling te treffen.

Reputatie 3

Jeetje dat zijn inderdaad absurd hoge bedragen. Ik zou het advies van mrfreeze volgen en er snel achteraan gaan, nadat het duidelijk is, waarom het ineens zo groot uitvalt. Zulke hoge bedragen gebeuren namelijk niet zomaar.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou kunnen dat er correctietarieven zijn berekend, bv voor gemiste in of uitcheck. Dat is te zien op de factuur. 

Reputatie 3

Het zou kunnen dat er correctietarieven zijn berekend, bv voor gemiste in of uitcheck. Dat is te zien op de factuur. 

Zelf niet veel ervaring mee omdat ik sinds het begin gelijk een vrij reizen abonnement heb afgelosten. Kunnen die gemiste check outs zo gemakkelijk naar 400 springen? Dat zijn (uit mijn herinneringen) 20 gemiste check outs in 1 maand.

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met abonnement voor €0 per maand? Als dat flex basis is, reis je niet gratis maar tegen vol tarief.

Heb je weekend vrij, Dal vrij, altijd vrij of een trajectabonnement dan betaal je abonnementskosten en de reizen die buiten jouw abonnement vallen. Voor bus, tram en metro betaal je altijd vol tarief.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou kunnen dat er correctietarieven zijn berekend, bv voor gemiste in of uitcheck. Dat is te zien op de factuur. 

Zelf niet veel ervaring mee omdat ik sinds het begin gelijk een vrij reizen abonnement heb afgelosten. Kunnen die gemiste check outs zo gemakkelijk naar 400 springen? Dat zijn (uit mijn herinneringen) 20 gemiste check outs in 1 maand.

€20 voor een gemiste in of uitcheck. Daarnaast is er ook correctietarief van €50 als je gecontroleerd bent en geen geldige incheck hebt. Doe er nog een paar reizen bij tegen vol tareif (want Flex Basis) en dan gaat het hard. Wel zou je van zo'n correctietarief van €50 na controle een mail moeten krijgen. Maar dit moet allemaal te zien zijn op de factuur. Zonder die factuur is gewoon gissen waar het vandaan komt. Bij een onverwacht hoge factuur kun je het beste die factuur downloaden en checken.

Reageer