beantwoord

betaling facturen via een automatische incasso

  • 12 October 2022
  • 4 reacties
  • 597 Bekeken

Beste,

 

Ik heb gemerkt dat mijn abonnement geblokkeerd is. Dit was het ns flex abonnement met 40 procent korting in de daluren. Dit is geblokkeerd doordat mijn factuur niet betaald was. Ik ging ervan uit dat dit via een automatische incasso van mijn rekening zou gaan aangezien dit het afgelopen jaar ook zo was. Nu is mijn abonnement geblokkeerd en vind ik het vervelend dat de betalingen niet via een automatische incasso gaan. Zou u meer informatie kunnen geven hoe ik dit kan oplossen of hoe dit zo kon veranderen?

 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Ibe Van den Broele

icon

Beste antwoord door Thom 12 October 2022, 11:53

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dit is een reizigersforum en we kunnen niet bij de administratie. Als uw abonnement is geblokkeerd, ligt het bij het incassobureau en zult u daaraan moeten betalen. Normaal gaat dit gepaard met een verhoging van 40 euro. U kunt als het eenmaal bij een incassobureau ligt, niet meer aan NS betalen. Als alles is vereffend kunt u een nieuw abonnement aanvragen.

 

Betalingen worden automatisch afgeschreven, en als dit niet lukt, gebeurt dit uiteindelijk. Als er te weinig saldo op staat, krijgt u nog twee herinneringen voor het uit handen wordt gegeven. U kunt het beste contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155.

Reputatie 7
Badge +1

Dit is een reizigersforum en we kunnen niet bij de administratie. Als uw abonnement is geblokkeerd, ligt het bij het incassobureau en zult u daaraan moeten betalen. Normaal gaat dit gepaard met een verhoging van 40 euro. U kunt als het eenmaal bij een incassobureau ligt, niet meer aan NS betalen. Als alles is vereffend kunt u een nieuw abonnement aanvragen.

 

Betalingen worden automatisch afgeschreven, en als dit niet lukt, gebeurt dit uiteindelijk. Als er te weinig saldo op staat, krijgt u nog twee herinneringen voor het uit handen wordt gegeven. U kunt het beste contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155.

@Thom @Ibe Van den Broele  Ik vind dat je hier er wel heel gemakkelijk vanuit gaat dat de fout bij de klant ligt. Het loopt momenteel allemaal niet erg lekker bij NS dus het zou zomaar ook kunnen zijn dat er aan die zijde iets fout is gegaan. Klant schrijft ook dat hij ervan uitging dat het via automatische incasso zou zijn gegaan. Misschien heeft de klant een andere bank inmiddels??  

Reputatie 7
Badge

Het gaat toch altijd via automatische incasso? Dus als dat niet gelukt is dan is dat waarschijnlijk omdat er niet genoeg geld op de bankrekening stond. 

Reputatie 7
Badge +1

EN moet deze klant tenminste 2 verzoeken tot nu direkt betalen hebben ontvangen.

De klant zal zelf toch het beste weten hoe degelijk en zorgvuldig z/hij zelf met dit soort berichten omgaat of er überhaupt nooit naar kijkt.

Reageer