Betalingsherinnering na voldoen van factuur

  • 15 August 2023
  • 3 reacties
  • 450 Bekeken

Hallo! 

Ik heb recent een rekening nummer opgezegd, helaas ben ik vergeten het rekening nummer geassocieerd met mijn NS abbonement over te zetten. Mijn fout. 

Ik kreeg een mail genaamd “Gestorneeder automatische incasso”. Het verbaasde me dat er geen betaallink in zat, maar toch heb ik het meteen geregeld. Er stond immers een rekeningnummer bij, en een gewenste omschrijving. 

U dient deze factuur alsnog per ommegaande te voldoen door het verschuldigde bedrag van € 26,21 over te maken op rekeningnummer (IBAN) NL14ABNA0576850675 ten name van NS Groep inzake NS Reizigers te Utrecht onder vermelding van omschrijving xxxxxxxxxxx.


Ook meteen het rekening nummer bijbehorende bij mijn NS aangepast, zodat het niet weer voor zou komen. 

 

Week later krijg ik een betalingsherinnering… Waarin dit keer wel een betaallink staat (was handig geweest 1e keer) maar tot mijn verbazing, staat er ook het volgende 

 

Wij raden u aan te betalen middels bovenstaande link. Hiermee voorkomt u fouten. U kunt het bedrag echter ook overmaken op rekeningnummer (IBAN) NL14ABNA0576850675 ten name van NS Groep inzake NS Reizigers te Utrecht onder vermelding van omschrijving xxxander_nummerxxx.

 

Daarom vraag ik aandacht voor 3 punten: 

  1. Kunnen jullie regelen dat dit weg gaat? Ik heb betaald, volgens het eerste nummer.
  2. Kijk eens naar jullie 1e mail, daar zou een betaallink toch ook wel erg handig zijn, en zorg er in ieder geval voor dat het nummer klopt
  3. Die eerste mail zou ik ook iets vriendelijker maken overigens, ik vind hem wel erg passief agressief maar goed.  


 


3 reacties

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw verzoek.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw punten met een medewerker van NS te bespreken. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

In het verleden ben ik meermaals wel geholpen door een medewerker van de NS op dit forum.
 

Erg spijtig want dit was eigenlijk mijn laatste hoop. Ik heb vandaag al 2x een dik half uur in de chat gehangen zonder resultaat. Bij de klantenservice aan de telefoon wordt gewoon de lijn verbroken als je een paar min in de wacht hangt… 

Badge +3

De betaallink staat alleen in een eerste herinnering (en is een week geldig). De onlangs betaalde factuur zal een derde/laatste herinnering zijn (betalen binnen 5 dagen), en die krijg je ongeveer 3 weken na een mislukte incasso. Je zou twee weken daarvoor ook een brief ontvangen moeten hebben.

Als je een week later opnieuw een (dit keer eerste) herinnering krijgt, gaat het dus over een volgende maandfactuur. Dat blijkt ook uit het andere factuurnummer/betalingskenmerk (en mogelijk een ander bedrag). Kijk even in Mijn NS bij Betaaloverzicht, helaas staan daar de nummers niet meer bij en moet je de facturen downloaden.

Vreemd dat de wijziging van je IBAN blijkbaar niet goed verwerkt is, maar dat zal de incasso en herinnering gekruist hebben en dan gaat het volgende maand wel goed.

Reageer