betalingsregeling factuur Dal Voordeel Abonnement | NS Community
beantwoord

betalingsregeling factuur Dal Voordeel Abonnement

  • 15 October 2022
  • 8 reacties
  • 779 Bekeken

Beste,

 

Voor mijn Dal Voordeel op saldo 2e klasse abonnement, dien ik een factuur te betalen van 61,20 voor het komende jaar. Is het mogelijk dit bedrag in termijnen af te betalen ivm financiële omstandigheden? Ik hoor graag van u!

icon

Beste antwoord door Thom 15 October 2022, 23:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is een tussenoplossing. U kunt dit abonnement omzetten naar NS Flex. Wilt u blijven reizen, dan kunt u tegen dezelfde kortingsvoorwaarden ook NS Flex Dal Voordeel nemen. Dat abonnement kost €5,10 en dan vervalt de rekening en hoeft u niet te betalen of krijgt u het bedrag terug als het al is afgeschreven. Dat kunt u na een maand ook desnoods weer opzeggen.

U hoeft dan de €61,20 niet meteen op te hoesten. Betalingsregelingen worden veelal ook niet verstrekt. Overzetten naar NS Flex Basis. een abonnement dat niks kost, is in de praktijk opzeggen of pauzeren. Met Flex Basic betaalt u wel de volle prijs voor een reis en dat is vaak ongunstig. Dal Voordeel kan al uit bij een kaartje van €12,75 tegen vol tarief.

Dankjewel Thom, goeie oplossing!

Ik probeer het abonnement om te zetten maar dit lukt niet, omdat ik volgens de website niet contracthouder van het abonnement ben… Het rekeningnummer die aan het abonnement is gekoppeld is mijn rekeningnummer, en ik betaal het abonnement toch echt zelf! Vervolgens adviseert NS mij de persoon die voor dit abonnement betaalt te vragen om het abonnement aan te passen. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Reputatie 7
Badge +4

Er gaat hier wel eens wat meer mis op dit punt. Ik raad u aan even contact op te nemen met Klantenservice en het uit te leggen. 030-7515155. Ze zijn er dag en nacht, in principe nu ook.

Normaal moet er iemand anders zijn die dit abonnement voor u betaalt. Dat is voor ons erg lastig na te gaan, wij hebben hier als medereizigers geen toegang tot uw gegevens.

Kan ik een betalingsregeling treffen voor de factuur

NS factuur (Debiteurnummer: 0222607655)

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij zijn geen medewerkers van NS, hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen hier niets voor u doen.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw situatie aan een medewerker van NS voor te leggen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Kan ik een betalingsregeling treffen voor de factuur

NS factuur (Debiteurnummer: 0222607655)

Voor zover ik gegrepen is er geen betalingsregeling mogelijk bij NS. Wel is er een marge van een paar weken tussen de 1e herinnering en laatste herinnering, waarna het naar een incassobureau gaat.

Voor zover ik gegrepen is er geen betalingsregeling mogelijk bij NS. Wel is er een marge van een paar weken tussen de 1e herinnering en laatste herinnering, waarna het naar een incassobureau gaat.

Zodra een eerste herinnering is gestuurd is een betalingsregeling mogelijk. Dit maximaal 2x per kalenderjaar met een max. van 6 termijnen per keer.

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik gegrepen is er geen betalingsregeling mogelijk bij NS. Wel is er een marge van een paar weken tussen de 1e herinnering en laatste herinnering, waarna het naar een incassobureau gaat.

Zodra een eerste herinnering is gestuurd is een betalingsregeling mogelijk. Dit maximaal 2x per kalenderjaar met een max. van 6 termijnen per keer.

Dankjewel, deze info was mij niet bekend.

Reageer