beantwoord

Bevrijdingsdag 5 Mei en Weekend vrij

  • 11 April 2023
  • 7 reacties
  • 678 Bekeken

Mag je dit jaar wel op bevrijdingsdag reizen met Weekend Vrij? Of kun je wel reizen met 40% korting in de daluren volgens abbonement? Ik zie allerlei informatie erover, maar het blijft onduidelijk hoe het dan zit met de kortingstijden die volgens de website aangepast is?

icon

Beste antwoord door Sander-VH 11 April 2023, 18:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Mag je dit jaar wel op bevrijdingsdag reizen met Weekend Vrij? Of kun je wel reizen met 40% korting in de daluren volgens abbonement? Ik zie allerlei informatie erover, maar het blijft onduidelijk hoe het dan zit met de kortingstijden die volgens de website aangepast is?

Bevrijdingsdag is maar 1x per 5 jaar een feestdag. De eerstvolgende keer is 5 mei 2025, dus dan zou weekend vrij dit jaar op 5 mei niet geldig moeten zijn (tenzij het in het weekend valt, maar volgens mij niet)

Later toegevoegd:
Bevrijdingsdag valt in 2023 op een vrijdag. Dat betekent dat je weekend vrij pas vanaf 18:25 uur geldig is.

Mag je dit jaar wel op bevrijdingsdag reizen met Weekend Vrij? Of kun je wel reizen met 40% korting in de daluren volgens abbonement? Ik zie allerlei informatie erover, maar het blijft onduidelijk hoe het dan zit met de kortingstijden die volgens de website aangepast is?

Bevrijdingsdag is maar 1x per 5 jaar een feestdag. De eerstvolgende keer is 5 mei 2025, dus dan zou weekend vrij dit jaar op 5 mei niet geldig moeten zijn (tenzij het in het weekend valt, maar volgens mij niet)

“Dit houdt in dat je op Bevrijdingsdag niet de hele dag met de korting kunt reizen.” Is dit dan gewoon de daluren of zie ik het verkeerd?

Badge +3

Bevrijdingsdag is wat uw abonnement betreft een gewone vrijdag. Gratis reizen vanaf 18.30 uur dus.

Reputatie 7
Badge +3

@Sander-VH Je hebt gelijk. 5 mei 2025 valt op een maandag.

Reputatie 6

Mag je dit jaar wel op bevrijdingsdag reizen met Weekend Vrij? Of kun je wel reizen met 40% korting in de daluren volgens abbonement? Ik zie allerlei informatie erover, maar het blijft onduidelijk hoe het dan zit met de kortingstijden die volgens de website aangepast is?

Bevrijdingsdag is maar 1x per 5 jaar een feestdag. De eerstvolgende keer is 5 mei 2025, dus dan zou weekend vrij dit jaar op 5 mei niet geldig moeten zijn (tenzij het in het weekend valt, maar volgens mij niet)

“Dit houdt in dat je op Bevrijdingsdag niet de hele dag met de korting kunt reizen.” Is dit dan gewoon de daluren of zie ik het verkeerd?

Je abonnement is geldig zoals een gewone vrijdag. Dus als je naast weekend vrij ook 40% korting in de daluren hebt, dan heb je die korting wel gewoon. @Lorena NS is dit misschien iets waar jullie naar kunnen kijken? Deze tekst kan best wel verwarrend worden opgevat en staat op deze pagina

Mag je dit jaar wel op bevrijdingsdag reizen met Weekend Vrij? Of kun je wel reizen met 40% korting in de daluren volgens abbonement? Ik zie allerlei informatie erover, maar het blijft onduidelijk hoe het dan zit met de kortingstijden die volgens de website aangepast is?

Bevrijdingsdag is maar 1x per 5 jaar een feestdag. De eerstvolgende keer is 5 mei 2025, dus dan zou weekend vrij dit jaar op 5 mei niet geldig moeten zijn (tenzij het in het weekend valt, maar volgens mij niet)

“Dit houdt in dat je op Bevrijdingsdag niet de hele dag met de korting kunt reizen.” Is dit dan gewoon de daluren of zie ik het verkeerd?

Je abonnement is geldig zoals een gewone vrijdag. Dus als je naast weekend vrij ook 40% korting in de daluren hebt, dan heb je die korting wel gewoon. @Lorena NS is dit misschien iets waar jullie naar kunnen kijken? Deze tekst kan best wel verwarrend worden opgevat en staat op deze pagina

Ja het is inderdaad best verwarrend, ze zeggen alleen maar “niet de hele dag met korting” maar het gaat dus gewoon om de normale dagtarieven met daluren..

Badge +3

Ja het is inderdaad best verwarrend, ze zeggen alleen maar “niet de hele dag met korting” maar het gaat dus gewoon om de normale dagtarieven met daluren..

Dit houdt in dat je op Bevrijdingsdag niet de hele dag met de korting kunt reizen.

Je moet het zo lezen dat ‘de korting’ bij Weekend Vrij 100% is op feestdagen, natuurlijk krijg je wel de normale dalkorting (als je die hebt) voor de rest van de dag.

Reageer