Ik heb een Dal Voordeel abonnement en wil graag voor mezelf een e-ticket met korting kopen. De website geeft hier echter niet de mogelijkheid toe. Ik begrijp dat dit meestal ook niet nodig is want de korting wordt immers automatisch al dan niet toegapast bij in- en uitchecken. De reden waarom ik voor deze specifieke reis toch een e-ticket wil kopen is dat de reis vrij lang is en vlak voor het einde van de spits begint. Dus met normaal in- en uitchecken zou ik voor de hele reis het volle tarief betalen, en dat scheelt nogal wat.
De twee opties die ik zie om het grootste deel van de reis met korting te reizen zijn
- ofwel op een tussenstation naar de poortjes op en neer te rennen om uit- en weer in te checken, met naast alle ongemakken het risico dat ik niet op tijd terug in de trein zit en een half uur sta te wachten op de volgende trein
- ofwel ik gewoon twee e-tickets koop: Een zonder korting tot het eerste station na de spits, en 1 met korting voor dat station totaan m’n eindstation.
Met de tweede optie ben ik welleswaar iets meer kwijt (want 2 keer instaptarief) dan met op en neer rennen maar heb ik ook veel minder gedoe en risico. Die optie heeft dus m’n voorkeur.
Kan ik dit op een of andere manier toch voor elkaar krijgen? Zou ik bijvoorbeeld mezelf een ‘samenreiskortingscode’ kunnen sturen en die gebruiken om een e-ticket met samenreiskorting te kopen? Is dit dan een geldig vervoersbewijs?