Skip to main content
Antwoord

Boete op vrij reizen traject?

  • January 31, 2023
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

Op 29 januari heb ik een reis gemaakt met de ns, maar ben ik per ongeluk vergeten in te checken of werkte de check-in niet. In de trein werd ik gecontroleerd en bleek dat ik geen check-in had, dus ben ik snel naar buiten gegaan om me in te checken. Ik reis op het betreffende traject gratis en kreeg te horen van de conducteur dat dit geen gevolgen zou hebben, maar ik zie nu wel dat een correctietarief van 50 euro in rekening is gebracht, wat me dus verbaast, ook omdat dit me niet is verteld en ik dus sowieso voor dit traject betaal. Waar ligt dit aan en hoe kan ik hiertegen in beroep gaan?

Beste antwoord door Tamzin

Van welk station bent u vertrokken? Het meest waarschijnlijke is namelijk dat u vergeten bent om in te checken of hebt ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.

Voor een correctie zult u sowieso bij de Klantenservice moeten zijn. Als u vergeten bent om in te checken heeft u niet automatisch recht op kwijtschelding van de boete maar kunt om coulance vragen.

3 reacties

  • Koploper****
  • Antwoord
  • January 31, 2023

Van welk station bent u vertrokken? Het meest waarschijnlijke is namelijk dat u vergeten bent om in te checken of hebt ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.

Voor een correctie zult u sowieso bij de Klantenservice moeten zijn. Als u vergeten bent om in te checken heeft u niet automatisch recht op kwijtschelding van de boete maar kunt om coulance vragen.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • January 31, 2023

Hallo Corel van den Brink en welkom bij de NS Community,

 

Wat naar dat je een correctie van 50 euro hebt ontvangen. Zoals Tamzin al aangaf kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Laat je ons weten of mijn collega's iets voor je konden doen?


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • January 31, 2023

Met afgekocht reisrecht hoor je helemaal geen boete/correctietarief te krijgen. Dat is al jaren bekend.