Op 29 januari heb ik een reis gemaakt met de ns, maar ben ik per ongeluk vergeten in te checken of werkte de check-in niet. In de trein werd ik gecontroleerd en bleek dat ik geen check-in had, dus ben ik snel naar buiten gegaan om me in te checken. Ik reis op het betreffende traject gratis en kreeg te horen van de conducteur dat dit geen gevolgen zou hebben, maar ik zie nu wel dat een correctietarief van 50 euro in rekening is gebracht, wat me dus verbaast, ook omdat dit me niet is verteld en ik dus sowieso voor dit traject betaal. Waar ligt dit aan en hoe kan ik hiertegen in beroep gaan?
Van welk station bent u vertrokken? Het meest waarschijnlijke is namelijk dat u vergeten bent om in te checken of hebt ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.
Voor een correctie zult u sowieso bij de Klantenservice moeten zijn. Als u vergeten bent om in te checken heeft u niet automatisch recht op kwijtschelding van de boete maar kunt om coulance vragen.
Hallo Corel van den Brink en welkom bij de NS Community,
Wat naar dat je een correctie van 50 euro hebt ontvangen. Zoals Tamzin al aangaf kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Laat je ons weten of mijn collega's iets voor je konden doen?
Met afgekocht reisrecht hoor je helemaal geen boete/correctietarief te krijgen. Dat is al jaren bekend.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.